آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۸۳
فن آوری اطلاعات
۱۳
وب گردی

بازار قطعات الکترونیک ایران www.icmarketiran.com

خرید کالا و قطعات تخصصی، به دلیل محدود و متمرکز بودن مراکز عرضه این قبیل محصولات، یکی از کارهای وقت گیر و انرژی بر است که باعث اتلاف زمان، پول و انرژی می شود. ضمن این که انجام این قبیل کارها به مشکلاتی نظیر ترافیک شهری، آلودگی هوا و مسایلی از این دست نیز کمک می کند. اما امروزه تجارت الکترونیکی تا حد زیادی از این مشکلات را در جوامع توسعه یافته برطرف کرده است. در عین حال توسعه استفاده از اینترنت در ایران هم به تدریج موجب می شود تا مردم برای تهیه مایحتاج خود به جای حضور فیزیکی در بازار، اقدام به خرید از طریق اینترنت کنند. وب سایت بازار قطعات الکترونیک ایران یکی از این وب سایت هاست که امکان خرید قطعات الکترونیکی را برای خود فراهم کرده است.

نقش اصلی این بازار پیدا کردن فروشنده و خریدار واقعی و همچنین شناسایی آنان به همدیگر است. به این صورت که کلیه فروشندگان و خریداران از سراسر ایران با پرداخت هزینه عضویت به جمع اعضای این بازار مجازی می پیوندند.

فروشندگان لیست مشخصات و قیمت قطعات الکترونیکی خود را در بانک های اطلاعاتی سایت قرار می دهند و خریداران با فروشندگانی که قطعه یا قطعات مورد نیازشان را دارند، ارتباط برقرار کرده و کالای مورد نظرشان را خریداری می کنند.

در بخش دیگری از این سایت امکان گفت و گوی اینترنتی برای طرح سؤالات فنی و بحث و تبادل بین اعضا فراهم شده است که معمولااز طرفداران خاصی برخوردار است. برای دسترسی به این سایت می توانید به آدرس اینترنتی http://www.icmarketiran.com مراجعه کنید.