آرشیو یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۹۶۸
بورس
۹

بورس شیراز دوساله شد

محمد صداقت

سومین سال فعالیت بورس فارس با اجرایی شدن قانون جدید بازار سرمایه و آغاز به کار سازمان جدید بورس اوراق بهادار همزمان شده است.

تالار بورس فارس چهارمین تالار منطقه ای بوده که در کشور ایجاد شده و امروزه که تعداد بورس های منطقه ای به 22تالار افزایش یافته است، بورس فارس همچنان فعال است.

مهندس محمد نبی وفا، مدیر بورس منطقه ای فارس در گفت وگوی اختصاصی درباره فعالیت دو سال گذشته و برنامه های آینده گفت: با فرا رسیدن خردادماه 85، دو سال از فعالیت بورس منطقه ای فارس می گذرد و در این دو سال به رغم نوسانات موجود بورس منطقه ای فارس توانست با استفاده از پتانسیل های موجود استان فعالیت مناسبی داشته باشد. مدیر بورس منطقه ای فارس درباره فعالیت (تالار شیراز) در این مدت گفت: حجم کل معاملات انجام شده در این مدت یک هزار و 246میلیون سهم به ارزش چهارهزار و 419میلیارد ریال بوده است. همچنین متوسط ارزش خرید و فروش روزانه در بورس شیراز 9/8میلیارد ریال و تعداد کل معامله گران در این مدت 132هزار نفر بوده است. وی سپس گفت: تعداد کارگزاران فعال بورس شیراز 18شرکت است و تعداد شرکت های محلی پذیرفته شده در بورس در شروع فعالیت تالار شیراز 15شرکت بوده که به 22شرکت افزایش یافته است و ارزش بازار این شرکت ها در پایان اردیبهشت ماه 85، مبلغ هفت هزار و 756میلیارد ریال بوده است.

وفا اظهار کرد: در طول دو سال فعالیت فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم بورس با روند مطلوبی ادامه داشته و در این مدت تعداد 3هزار و 900نفر در کلاس های آموزشی شرکت کرده و با مفاهیم بازار سرمایه آشنا شده اند و علاوه بر آن در 34مورد بازدید از تالار شیراز یک هزار و 367نفر از علاقه مندان، دانشجویان و دانش آموزان از تالار بازدید کرده و با فعالیت بازار سرمایه آشنا شدند، همچنین کلاس های متعددی در سطح استان برگزار شده و کارشناسان بورس با اعزام به این کلاس ها مفاهیم بورسی را تدریس کرده اند.