آرشیو یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۹۶۸
بورس
۹

واگذاری40 درصد فولاد مبارکه در چارچوب سهام عدالت

ایسنا: اطلاعات مربوط به واگذاری مرحله دوم 8 تا 10شرکت دولتی در قالب سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی سازی آماده شده، اما هنوز مصوب نشده است، ولی پیش بینی می شود که تا پایان خردادماه یکسری کامل از شرکت ها برای این واگذاری ها مشخص و مصوب شوند.

سیدمهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی، به جلسه اخیر هیات عالی واگذاری اشاره کرد و گفت: در این جلسه قیمت گذاری شرکت نیر پارس، تصویب آیین نامه تخفیفات، بیمه کردن مجریان دولتی، گزارش اقساط به هیات عالی واگذاری و اصلاحات در آیین نامه تعیین قیمت پایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، وی ادامه داد: قیمت گذاری شرکت نیرپارس به مجمع عادی سالیانه موکول شد. همچنین در مورد آیین نامه ماده 24 قانون برنامه سوم در خصوص بیمه کردن مجریان دولتی قرار شد که وزیر دادگستری اصلاحی در پیشنهاد ما انجام دهد و سپس در جلسه بعدی هیات عالی واگذاری بیاورد و در راستای واگذاری شرکت پاتله نیز تا هفته آینده آگهی آن منتشر خواهد شد.

او همچنین به واگذاری 30تا40درصد سهام شرکت فولاد مبارکه در قالب سهام عدالت اشاره کرد و گفت: کلیه شرکت های سودده در قالب سهام عدالت واگذار می شوند و شرکت هایی که از بافت نامناسب مالی برخوردارند از طریق مزایده واگذار خواهند شد. عقدایی سهام عدالت را نوعی خصوصی سازی دانست و اظهار کرد: زمانی که سهام در قالب سهام عدالت داده می شود در مرحله اول 21میلیون نفر سهامدار می شوند، بنابراین این نحو خصوصی سازی بسیار بهتر و کامل ترین خصوصی سازی است.

معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که اسامی شرکت های قابل واگذاری در مرحله دوم مشخص شده، گفت: اطلاعات مربوط به واگذاری مرحله دوم 8تا10شرکت دولتی در قالب سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی سازی آماده شده، اما هنوز مصوب نشده است، ولی پیش بینی می شود که تا پایان خردادماه یکسری کامل از شرکت ها برای این واگذاری ها مشخص و مصوب شوند.