آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۳۰
حوادث
۱۵

به دلیل جعل و تقلب در انتخابات حکم زندان دو عضو ستاد انتخابات نماینده خرمشهر صادر شد

قطعیت یافتن حکم زندان دو عضو ستاد انتخابات نماینده مردم خرمشهر به جرم جعل و تقلب، شکایت از وی را به هیئت رئیسه مجلس خواهد برد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، با پیگیری یکی از نامزدهای انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی در خرمشهر، دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان، حکم زندان دو تن از اعضای ستاد انتخاباتی مصطفی مطورزاده، نماینده خرمشهر در مجلس را تایید کرد و مجرمان راهی زندان شدند.

«محمد نظارت»، شهردار سابق خرمشهر و رقیب اصلی مطورزاده در انتخابات دوره هفتم مجلس، با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار «بازتاب» اظهار داشت: با صراحت می گویم، نماینده کنونی خرمشهر، با تقلب و جعل همکارانش به مجلس راه پیدا کرده است.وی با ارایه دادنامه دادگاه، ابعاد این تقلب را فاش کرد.

در این دادنامه به اعتراف متهمان، مبنی بر پاک کردن مهر انتخابات از حدود 700 شناسنامه و خشک کردن آنها با بخاری برقی اشاره شده است.

این در حالی است که گفته می شود: اختلاف رای مطورزاده با رقیبش، حدود پانصد رای بوده است.

این سیر دادرسی که از سال 83 آغاز شده، منجر به رای علیه سه نفر از سوی رئیس شعبه چهارم محاکم عمومی خرمشهر و قاضی ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و متهمان به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

گفته می شود، در بازرسی از منزل یکی از متهمان، ماموران اسکناس 100 دلاری جعلی و دینار عراقی جعلی نیز به همراه برخی اسناد جعلی دیگر کشف شده است. به دنبال صدور این رای قطعی، محمد نظارت، شاکی پرونده تصریح کرد: به شورای نگهبان مراجعه کردم، اما آنان گفتند به دلیل تایید انتخابات، نمی توانند اظهارنظری کنند.

وی گفت: برای احقاق حق مردم خرمشهر و خودم، شکایت را به هیئت رئیسه خواهم برد و از نمایندگان حق طلب مجلس در این مورد دادخواهی می کنم تا با اعتراض به اعتبارنامه آقای مطورزاده حق را به حقدار برسانند.