آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۴۸
ورزش
۱۴

مدیر شبکه 3 سیما: مسابقات فوتبال جام جهانی زنده از تلویزیون پخش می شود

به گفته مدیر شبکه سه سیما، ایران تنها کشور در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است که بازی های جام جهانی فوتبال را زنده پخش می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، پورمحمدی با بیان این که بسیاری از کشورهای دنیا بازی های جام جهانی را مستقیم پخش نمی کنند، خاطرنشان کرد: بیننده های تلویزیونی باید بهای پخش زنده مسابقات جام جهانی از تلویزیون های کابلی را بپردازند، همچنین برای تماشای این بازی ها از شبکه های ماهواره ای باید کارت ویژه ای را خریداری کنند.

مدیر شبکه سه سیما همچنین با اشاره به این که برای نخستین بار در مسابقات جام جهانی، مجریان، مفسران و کارشناسان بازی ها از قبل تعیین شده اند اظهار کرد: از مجریان و گزارشگران خواستیم که به حاشیه بازی ها نپردازند.از مفسران و کارشناسان هم خواستیم به بازیها به عنوان کلاس و کارگاه آموزشی نگاه کرده و آخرین یافته های علمی فوتبال را برای مربیان، بازیکنان و علاقمندان فوتبال تشریح کنند.

پورمحمدی که در یکی از بخش های خبری تلویزیون صحبت می کرد در پاسخ به این پرسش که مسابقات جام جهانی با چند ثانیه تاخیر از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود؟ گفت: بازی ها با 5 تا 7 ثانیه تاخیر بر روی آنتن می روند تا صحنه ناهنجاری که با فرهنگ ما همخوانی ندارد را پخش نکنیم.

به گفته وی، تلویزیون ایران تمام 64 بازی جام جهانی را به طور مستقیم پخش می کند که سهم شبکه سه سیما از این میان 56 پخش زنده است.

مدیر شبکه سه با اشاره به همزمانی 8 مسابقه فوتبال در جام جهانی 2006، خاطرنشان کرد: بازی های همزمان از شبکه اول و دوم سیما پخش می شود. همچنین علاوه بر پخش تمام بازی ها از شبکه سه سیما، بازی های ایران، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال از شبکه اول سیما با تاخیر بر روی آنتن می روند. شبکه جام جم نیز تقریبا با 2 ساعت تاخیر تمام بازی ها را پخش خواهد کرد.

وی پخش زنده مسابقات جام جهانی از تلویزیون ایران را تلاش گروهی بخش های مختلف سازمان صدا و سیما دانست و افزود: در این راه معاونت بین الملل، معاونت مالی و اداری، حوزه ریاست و معاونت فنی تلاش های گسترده ای انجام دادند تا ما بتوانیم تمام مسابقات جام جهانی آلمان را زنده پخش کنیم.