آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
سیاسی
۲

کوتاه از خانه ملت

مذاکره یک پیروزی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره به این معنا نیست که بسته دربسته از طرف مقابل دریافت شود و هرچه در آن هست، پذیرفته شود.

به گزارش خبرنگار ما، غلامعلی حداد عادل در آغاز جلسه علنی دیروز با اشاره به اینکه همگان منتظر واکنش کشور ما نسبت به پیشنهاد 1+5 به ایران هستند، گفت: اصولا از اینکه اروپا به مذاکره بازگشته استقبال می کنیم و برقراری مجدد مذاکره و ایجاد فضای مذاکره را یک پیروزی می دانیم.

واکنش به اظهارات رئیس دیوان محاسبات

حداد عادل در پاسخ به تذکر داریوش قنبری نماینده ایلام در واکنش به اظهارات رحیمی، رئیس دیوان محاسبات کشور در همایش مدیران دیوان محاسبات مبنی بر اینکه امسال گزارشی از تخلفات مدیران نخواهیم داشت چون مدیران دولت نهم همه پاکدامن هستند گفت: اگر رئیس دیوان محاسبات نسبت به مدیران و مسئولان دولت به طور کلی اظهار اعتماد کرده است به معنای سلب مسئولیت از خودش نیست.

رفع توقیف روزنامه ایران

کمال دانشیار، عضو فراکسیون اکثریت گفت: در پی توقیف روزنامه ایران افراد زیادی بیکار شده اند. نباید به خاطر تخلف یک فرد، سایر کارکنان یک روزنامه را مجازات کرد. مسئولان این روزنامه نیز عذرخواهی کردند و آذری ها هم با روحیه بلند اسلامی خود خواهند گذاشت با رفع توقیف کارکنان روزنامه به سر کار خود برگردند.

سکوت مطلق

محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی که در جلسه علنی دیروز جهت پاسخ به سئوال ندیمی حاضر شده بود در مقابل پرسش های مکرر خبرنگاران در خصوص اهدای سکه به برخی از نمایندگان سکوت کرد و تنها گفت از خود نمایندگان سئوال کنید.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل

نمایندگان مجلس در بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد اعاده شده از سوی شورای نگهبان، بر نظر قبلی خود اصرار کردند.

بررسی طرح پیشنهادی 1+5 در مجلس

جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور منوچهر متکی، وزیر خارجه برای بررسی طرح پیشنهادی 1+5 برگزار شد.

کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در این جلسه وزیر خارجه کلیاتی از مفاد پیشنهادی اروپا به ایران را در کمیسیون اعلام کرد و در این جلسه در خصوص نقاط قوت و ضعف و راهکارهای مناسب بحث و گفت وگوی مفصل شد.