آرشیو دو‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
شهری
۳

شهادت یک محیط بان دیگر در گیلان

ایسنا: یکی از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در هنگام عملیات تعقیب و گریز متخلفین در تالاب انزلی به شهادت رسید.

در ساعت 4:45 صبح یکشنبه 14 خرداد ماه سال جاری، قایق گشتی اداره کل محیط زیست گیلان با مشاهده گروهی از متخلفین و قاچاقچیان از پاسگاه قلمگوده انزلی تقاضای کمک کرده و ظرف مدت کوتاهی قایق کمکی وارد منطقه می شود.

در ادامه این تعقیب و گریز تیم حفاظتی تشکیل شده تصمیم می گیرند تا به صورت همزمان وارد منطقه شده و هر دو قایق گشتی به مرکز دایره ایجاد شده متخلفین را محاصره و بازداشت کنند که متاسفانه قایق متخلفین با خالی کردن جای خود باعث برخورد دو قایق گشت می شوند. در اثر این برخورد آسیبهای جدی به سرنشینان دو قایق وارد شده و متاسفانه «میر داوود مومنی» در اثر شدت آسیبهای وارده جان خود را از دست داده و سایر سرنشینان دچار آسیب دیدگی می شوند. به دنبال این حادثه زلفی نژاد، مدیرکل محیط زیست استان گیلان با ارسال نامه ای به دکتر واعظ جوادی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست با تشریح این حادثه اظهار داشت: اگر چه به شهادت رسیدن محیط بانان، این حافظان کم ادعای آفریدگان ذات مقدس خداوند، به انحاء مختلف، حدیثی آشنا به نظر می رسد، اما این رسم نمی تواند از دلخراش بودن موضوع بکاهد.