آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
اقتصادی
۴

تعرفه واردات چند کالای دیگر نیز افزایش یافته است

فارس: معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: علاوه بر افزایش تعرفه تلفن همراه و لوازم خانگی،تعرفه واردات برخی از دیگر اقلام کالا مانند لباس، انواع پارچه، کفش، گوشت، روغن خام، محصولات میوه ای، شکر و ابریشم نیز تغییر یافته است.

محمود بهشتیان در خصوص تغییر رویکرد دولت در امر واردات اظهار داشت: گمرک مجری سیاستهای اتخاذ شده است و سیاستها توسط دولت و وزارت بازرگانی تعیین می شود.وی در عین حال گفت: علاوه بر لوازم خانگی و موبایل تعرفه برخی دیگر از کالاها نیز افزایش یافته است.

بهشتیان ابریشم را از جمله کالاهایی عنوان کرد که با افزایش قابل توجه تعرفه وارداتی روبرو بوده است.وی گفت: تعرفه واردات هر کیلو ابریشم به 22 هزار تومان رسیده است که نسبت به سال قبل 10 برابر شده است.

معاون امور گمرکی ایران افزود: تعرفه واردات لباس نیز نسبت به سال قبل 100درصد افزایش یافته است و تعرفه واردات انواع پارچه نیز 40 درصد بوده است که اکنون به 60 درصد رسیده است.

به گفته بهشتیان تعرفه واردات کفش نیز به جفتی 9 هزار تومان و یا 120 درصد افزایش یافته است.وی گفت: تعرفه لوازم التحریر نیز سال گذشته 40 درصد بوده است که در سال جدید این تعرفه بر مبنای هر کیلو 22 هزار تومان تعیین شده است.

بهشتیان تصریح کرد: علاوه بر این اقلام تعرفه واردات محصولات میوه و آبمیوه تغلیظ شده، گوشت، روغن خام و شکر نیز از افزایش اندکی برخوردار بوده است و به عنوان مثال تعرفه 70 درصدی واردات گوشت به 80 درصد رسیده است.

وی در مورد افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی گفت: افزایش تعرفه لوازم خانگی بر مبنای تعرفه هر دستگاه تعیین شده است.به عنوان مثال تعرفه واردات هر دستگاه ماشین لباسشویی 70هزار تومان به گمرک اعلام شده است.

بهشتیان تاکید کرد: دولت هدف از افزایش تعرفه واردات را حمایت از تولید داخلی عنوان کرده است.