آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
دانش فناوری
۵

ای او ال وارد دنیای نرم افزارهای امنیتی می شود

گروه علمی فرهنگی- ای او ال در حال آماده سازی یک مجموعه نرم افزاری امنیتی به نام توتال کر (Total Care) است که علاوه بر میلیون ها مشترک خدمات اینترنتی این شرکت، برای عموم کاربران قابل خریداری و استفاده خواهد بود. به گزارش سی نت نیوز، مجموعه نرم افزاری جدید ای او ال که در هفته های آینده به صورت آزمایشی منتشر خواهد شد به رقابت با نرم افزارهای امنیتی شرکت هایی نظیر سیمانتک و مک آفی و همچنین نرم افزار امنیتی جدید مایکروسافت به نام وان کر خواهد پرداخت.

انتشار توتال کر، نخستین اقدام ای او ال در زمینه نرم افزارهای امنیتی محسوب می شود. علاوه بر این محصول، ای او ال در حال آماده سازی نرم افزار دیگری به نام اکتیو سکیوریتی مانیتوری نیز هست که وضعیت امنیتی رایانه کاربران را زیر نظر گرفته و کاربران را در زمینه حفاظت هرچه بیشتر از رایانه، راهنمایی خواهد کرد. این درحالی است که مایکروسافت نیز هم اکنون با مجموعه وان کر خود برای نخستین بار به طور جدی وارد بازار نرم افزارهای امنیتی شده است. مایکروسافت ادعا می کند که مجموعه وان کر با برخورداری از ضد ویروس، فایروال، ضد اسپای ور و همچنین امکانات پشتیبانی و نگهداری رایانه، امنیت رایانه های کاربران را تضمین خواهد کرد.

ای او ال برای تولید نرم افزار امنیتی توتال کر خود از تجربه و فناوری های چند شرکت امنیتی دیگر که نام آنها منتشر نشده، بهره گرفته است. کارشناسان عقیده دارند با توجه به میلیون ها کاربر اشتراک های اینترنتی شرکت ای او ال، احتمالا خدمات امنیتی جدید توتال کر این شرکت نیز مورد استقبال گسترده قرار خواهد گرفت. به گفته کارشناسان، ورود شرکت هایی نظیر مایکروسافت و ای او ال به بازار نرم افزارهای امنیتی سبب تغییرات گسترده در وضعیت این محصولات و کاهش قابل توجه سهم بازار شرکت هایی نظیر سیمانتک و مک آفی می شود که هم اکنون بخش اعظم این بازار را در اختیار خود دارند.

سیمانتک سال گذشته حدود 70درصد از بازار 2میلیارد دلاری نرم افزارهای امنیتی مورد استفاده در رایانه های شخصی را به کمک نرم افزارهای نورتون آنتی ویروس و نورتون سکیوریتی در اختیار خود گرفته بود.