آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
دانش فناوری
۵

خدمات اجتماعی رد هت

گروه علمی فرهنگی- رد هت، یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان سیستم عامل لینوکس، یک وب سایت ارائه دهنده خدمات اجتماعی نظیر مای اسپیس ارائه کرده است. به گزارش نیوزفکتور، وب سایت جدید با نام ماگ شاتی (www.MugShot.org?) هم اکنون تنها از طریق دریافت دعوتنامه اینترنتی از سوی اعضای فعلی، برای کاربران عادی قابل دسترس خواهد بود.

کاربران این سایت می توانند با یکدیگر گپ بزنند، به تبادل فایل و لینک های اینترنتی پرداخته، فهرست موسیقی های مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک گذارده و اطلاعات مربوط به برنامه های تلویزیونی را در اختیار یکدیگر قرار بدهند.

مسئولان شرکت رد هت اعلام کرده اند این سایت قصد رقابت با خدمات مشهور مای اسپیس را نداشته و امکاناتی کاملا متفاوت با این وب سایت ارائه کرده است، اما برخی کارشناسان ظهور سایت جدید ماگ شات را متاثر از موفقیت چشمگیر مای اسپیس می دانند.

محبوبیت سایت خدمات اجتماعی مای اسپیس که پس از وب سایت اصلی یاهو، دارای بیشترین تعداد بازدیدکنندگان در اینترنت است، شرکت های بزرگ و کوچک اینترنتی را به فکر رقابت و معرفی خدمات مشابه انداخته است که از میان شرکت های کوچکتر می توان کلکتیواکس، یفمودل، یتگد یو ورسیتی ورلد یو از میان شرکت های بزرگتر خدمات ای آی ام پیجز شرکت ای او ال و یا همین خدمات ماگ شات رد هت را نام برد.