آرشیو دو‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
دانش فناوری
۵

بنیاد ملی نخبگان وجود خارجی ندارد

مهر: بنیاد ملی نخبگان شکل نگرفته است و در حال حاضر هیچ وجود خارجی ندارد و تاکنون برای این بنیاد سازو کار و آیین نامه ای تهیه نشده است.

واگذاری ماموریت هایی چون تسهیلات سربازی ویژه نخبگان به بنیاد شکل نگرفته ملی نخبگان تنها افزایش بوروکراسی های اداری است.

در شرایطی که سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی - مدیر امور مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح -هفته گذشته اعلام کرده است: نخبگان واجد شرایط برخورداری از تسهیلات و معافیت از خدمت سربازی باید به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده و در این مرحله از مراجعه مستقیم به نیروهای مسلح یا معاونت وظیفه عمومی ناجا خودداری کنند، «محرمی» - دبیر شورای هماهنگی تشکل های علمی و نخبگان- افزود: تاکنون تنها یک جلسه معارفه بنیاد ملی نخبگان برگزار شده است. پس از آن نیز به تازگی جلسه دیگری با حضور ریاست جمهوری برگزار که در آن کارگروه هایی جهت تهیه آئین نامه ها تعیین شد.

دبیر شورای هماهنگی تشکل های علمی و نخبگان تاکید کرد: در شرایطی که هنوز ساختاری برای این بنیاد تهیه نشده و ساز و کارها مشخص نیست، نباید تسهیلاتی همچون سربازی و... به این بنیاد ارجاع داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چنین ماموریت هایی به عهده وزارت علوم است و ارجاع آن به بنیاد شکل نگرفته ای چون بنیاد ملی نخبگان افزایش بوروکراسی های اداری است.

محرمی اضافه کرد: همچنین تاکنون تعریف درستی از پروژه هایی با اثر گذاری در تولید علم و پروژه هایی که می تواند به عنوان خدمت سربازی و خدمت نیروهای مسلح به اجرا در آید تعریف درستی نشده اند.