آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
خارجی
۲۳

آزادی گروه دیگری از زندانیان عراقی

گروه سیاسی خارجی- دومین گروه از زندانیان عراقی در چارچوب برنامه آشتی ملی نخست وزیر جدید عراق دیروز آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری رویتر، اولین گروه از زندانیان روز چهارشنبه هفته گذشته آزاد شدند و اکنون با آزادی گروه دوم تعداد زندانیان آزاد شده به هزار نفر می رسد. بیش از دو هزار عراقی از آغاز جنگ در این کشور در زندان های آمریکا و دولت عراق به سر می بردند.

در همین حال یک افسر بلندپایه پلیس شهر کرکوک دیروز از دستگیری هفت تروریست وابسته به القاعده عراق در داخل این کشور خبر داد. این هفت نفر بعد از کشته شدن زرقاوی پراکنده شده و از استان دیاله به کرکوک رفته بودند. از عراق گزارش می شود که درگیری بین نظامیان انگلیسی و شبه نظامیان عراقی در العماره پنج کشته بر جای نهاد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در این شهر جنوبی عراق پانزده نفر دیگر نیز در این درگیری مجروح شدند. شهر العماره از مناطق تحت کنترل نیروهای انگلیسی است.

در خبری دیگر ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که در بغداد و کرکوک نیز سه عراقی در درگیریهای دیروز کشته شدند. به گفته مقامهای نظامی کشته شدگان از شبه نظامیان مخالف دولت بودند.

در مرکز بغداد نیز یک ژنرال ارتش عراق در سوءقصدی زخمی شد در حالی که راننده او در این سوءقصد جان خود را از دست داد. در کرکوک نیز آموزگاری هنگام ترک مدرسه ای مورد سوءقصد قرار گرفت و کشته شد.