آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
خارجی
۲۳

روزنامه تایمز:وجود بولتون در سازمان ملل برای جهان خطرناک است

مهر: روزنامه انگلیسی تایمز در تحلیلی در مورد وضعیت ناهنجار سازمان ملل و یک جانبه گرایی آمریکا در این سازمان نوشت: برای آنکه جهانی بهتر داشته باشیم، ابتدا بهتر است به سازمان مللی بهتر از این بیندیشیم.

روزنامه تایمز در ادامه آورده است: اگر شما فکر می کنید دونالد رامسفلد (وزیر دفاع آمریکا) چهره غیر قابل قبول قدرت آمریکاست، حتما جان بولتون را ندیده اید.

حتی راست گرایان دو آتشه در مرکز مطالعات سیاستگذاری در آمریکا که جان بولتون(نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد) هفته گذشته در لندن آنها را مورد خطاب قرار داد، نیز از برخی گفته های جان بولتون ناراحتند.

این روزنامه افزود: برای مثال زمانی که بولتون می گوید کشورهایی مانند اتیوپی که سهم زیادی در تامین هزینه سازمان ملل متحد ندارند، باید حق رای خود را از دست بدهند، جمهوری خواهان و راست گرایان هم از تعجب نمی دانند چه موضع گیری داشته باشند.

به نوشته تایمز، اما بولتون یک توانایی دارد که شاید جرج بوش هم که وی را بر خلاف خواست کنگره به سفارت آمریکا در سازمان ملل فرستاد، خبر ندارد و آن ویژگی این است: اگر شما می خواهید بدانید آمریکا واقعا چطور به جهان نگاه می کند، به اظهارات بولتون گوش کنید.

این روزنامه انگلیسی افزود: آمریکا را می توان دشمن شماره یک کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل دانست، زیرا این کشور بارها از وجود وی در این سازمان انتقاد کرده است و این انتقادها و حملات نیز با هدفی جز دستیابی به اهداف یک جانبه گرایانه آمریکایی نبوده است.