آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۴۰۰۷
صفحه آخر
۲۴

رنگین کمان کودکان جهان به ایران می تابد

مهر: آثار بیش از 220 کودک و نوجوان ایرانی و خارجی از 19 کشور جهان در قالب نمایشگاه چهارمین مسابقه بین المللی نقاشی کودکان تهران طی روزهای اول تا 11 تیرماه در تهران به نمایش گذاشته می شود.

این کودکان با نقاشی های خود با موضوع «سرزمین من و رنگین کمان» و موضوع آزاد آثار خود را برای شرکت در مسابقه بین المللی نقاشی به تهران ارسال کرده بودند و نقاشی های آنها خود از میان 5279 اثر انتخاب شده است که در روز پایانی نمایشگاه به آنها نشانها و جوایزی اهدا خواهد شد. بر این اساس 40 اثر نقاشی با رای هیات داوران این مسابقه حایز رتبه اول و دریافت نشان طلا، 92 اثر حایز رتبه دوم و نشان نقره و 188 اثر حایز رتبه سوم و نشان برنز می شوند. داوران این مسابقه بین المللی که شامل سید مهدی صالح مجتهد، محمد علی کشاورز، محمد حسین صلواتیان، ایرج داداشی و لیندا ولفزگروبر از اتریش هستند همچنین دو اثر نقاشی از یک کودک ایرانی و یک کودک ویتنامی را به عنوان برندگان ویژه معرفی کرده اند. در چهاردهمین مسابقه بین المللی دوسالانه نقاشی کودکان و نوجوانان تهران در مجموع 1983 اثر از کشورهای یونان، صربستان و مونته نگرو، کویت، اسلواکی، مقدونیه، لهستان، اسلوونیا، هنگ کنگ، سری لانکا، افغانستان، ویتنام، اندونزی، هندوستان، بلغارستان، قزاقستان، اکراین، بلاروس، ازبکستان و پاکستان و 3486 اثر از ایران به دبیرخانه مسابقه ارسال شد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی نقاشی تهران صبح روز اول تیر در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب گشایش خواهد یافت و تا 11 تیر طی ساعات 9 تا 12 و 14 تا 18 میزبان علاقمندان خواهد بود.