آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۹۷۸
نگاه سوم
۲۷

دکه

مترجم: مینو امیدی
خصوصی سازی خدمات شهری

به گزارش لس آنجلس تایمز، در سال های اخیر حیاتی ترین سرویس عمومی یعنی تامین آب نوشیدنی سالم در بسیاری از شهر های آمریکا به بخش خصوصی واگذار شده است.

تمایل به واگذاری این بخش خدمات شهری به بخش خصوصی به ویژه شرکت های اروپایی که اجرای سیستم های آب و فاضلاب را با کارآیی بهتر و کیفیت بالاتر و هزینه های کمتر انجام می دهند، این روز ها در آمریکا افزایش یافته است. بنابر اظهارات مقامات محلی در برخی مناطق، مدیریت بخش خصوصی به تسهیل بوروکراسی های سفت و سخت کمک می کند و جایگزین زیربنای اقتصادی فاسد شده است.

در آتلانتا شهروندان از آب آشامیدنی شورمزه و قهوه ای رنگ این منطقه شکایت داشته اند و بلافاصله پس از آنکه بخش تصفیه آب این منطقه به بخش خصوصی واگذار شد، گزارش ها حاکی از بهبود کیفیت آب آشامیدنی در این منطقه خبر می دهد.

کاهش شکاف مالی دموکرات ها با جمهوریخواهان

به گزارش واشنگتن پست، امسال موجی (هجومی، افزایش ناگهانی) از کمک های مالی کوچک و خصوصی در مبارزات دموکرات ها به راه افتاده است که به آنها کمک می کند تا به لحاظ بودجه مبارزات انتخاباتی به جمهوریخواهان نزدیک شوند. برطبق اطلاعات کمیته انتخابات فدرال حزب جمهوریخواه از مزیت های مالی بسیاری برای سال ها در سیاست های دولتی برخوردار بوده اند که این موضوع در مبارزات انتخاباتی نیز برای آنها بسیار سودمند است.

حزب دموکرات و کاندیداهای سنا و دو کمیته مبارزاتی اصلی آنها از حمایت های قوی توده مردم بیش از هر زمان دیگری برخوردارند که حتی در قیاس با جمهوریخواهان در انتخابات 94 که توانست بر هر دو شاخه رقیب سهم کنگره غلبه کند از حمایت بیشتری برخوردار است.

کمیته ملی جمهوریخواهان از دو سال پیش تاکنون در کسب حمایت توده مردم با وجود برتری های مالی به رقیب ناتوان بوده اند.