آرشیو یکشنبه ۴ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۵
گفتنی
۶

راه اندازی بزرگترین گلخانه کشور زیرنظر شرکت هلندی در کردستان

بزودی بزرگترین سایت گلخانه یی کشور در شهرک دگران سنندج راه اندازی خواهد شد.

رییس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه یی استان کردستان با اشاره به مطلب فوق گفت: مساحت این سایت گلخانه یی 71 هکتار است که زیرنظر کارشناسان شرکت موری هایم هلندی انواع گل رز را تولید و روانه بازار می کند.

رستمیان افزود: میزان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح 12 میلیارد ریال است که بخشی از آن از محل تسهیلات بنگاه های کوچک اقتصادی و زود بازده و کارآفرینی تامین شده و در صورت راه اندازی این طرح برای 25 نفر از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در استان شغل ایجاد می شود.

وی ادامه داد: سالانه در این سایت گلخانه یی، یک میلیون و 400 هزار شاخه گل رز اصلاح شده تولید و روانه بازار می شود و همچنین برای آشنا کردن مسوولان بخش کشاورزی و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی استان کردستان با روش کاشت، داشت و برداشت این گل کارگاهی یک روزه با حضور مدیر صادرات شرکت موری هایم هلند در سنندج برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این کارگاه «وتیمر» مدیر صادرات شرکت موری هایم هلند با اکران تصاویری از سایت گلخانه یی گل رز در اروپا، آفریقا، آسیا و بویژه ایران به شیوه علمی و عملی به تشریح چگونگی پرورش این گل و نحوه فروش و بازاریابی برای آن در بازارهای جهانی پرداخت.

هایده آبادیان خبرنگار «اعتماد» از سنندج