آرشیو یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۵
گفتنی
۶

طرح آموزش مهارت روستاییان)هجرت (آغاز شد

گروه ویژه : «طرح هجرت» در صبح روز چهارشنبه 31 خرداد با حضور دکتر حدادعادل رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر کار و امور اجتماعی دکتر جهرمی، دکتر علی کردان معاون رییس جمهور و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه یی کشور، جمعی از نمایندگان مجلس و سفرای کشورهای دیگر افتتاح شد.

طرح هجرت بنا دارد تا آموزش های مهارتی شغلی را در بین روستاییان و به منظور بهبود وضعیت معیشتی آنان اجرا نماید.

به گزارش خبرنگار ما در ابتدای مراسم دکتر کردان گزارش مختصری را در خصوص طرح هجرت بیان کرد و گفت: سامانه طرح هجرت با استقرار 16 رشته آموزشی در روستاهای کشور در فاز اول 300 کارگاه آموزشی سیار را فعال خواهیم کرد.

سپس وزیر کار و امور اجتماعی به ایراد سخن پرداخت و گفت: متاسفانه ما در بخش مهارت سرمایه گذاری مناسبی انجام نداده ایم. وی افزود: نظام آموزشی ما باید با نظام مهارت منطبق شود و سازمان فنی و حرفه یی باید به سازمان ملی مهارت تغییر کند.

پس از سخنان دکتر جهرمی، ریاست مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد و گفت: بنده خرسندم از اینکه بنده و نمایندگان مجلس را در این امیرخیر شریک کردید. هر اقدامی که برای گسترش و توسعه روستاها صورت پذیرد اقدامی مبارک و خیر است. حدادعادل با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان کشور از روستاها برخاسته اند خواستار رشد و توسعه روستاها در کنار شهرها شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح هجرت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم از آن جهت مهم است که در یک شکل جدید به سراغ روستاییان رفته و مهارت های تازه یی را به آنان می آموزد که باید در یک چارچوب متناسب با روستاها طراحی شود.

حداد عادل افزود: به هرحال این طرح از آینده خوبی برخوردار است به شرط آنکه همانگونه که در تولدش شادی کردیم در آینده هم و بعد از تولد از آن مراقبت کنیم و نگذاریم که ناتمام بماند.

وی همچنین پیشنهاد داد تا در این طرح بخشی را برای بانوان روستایی در نظر گرفته و به آموزش آنان نیز اهمیت داده شود.

لازم به ذکر است در این مراسم سفیر ژاپن، دبیر اول و رییس بخش فرهنگی عربستان سعودی، دبیراول و دستیار دبیر اول استرالیا، معاون رایزن فرهنگی افغانستان، سفیر چین، کاردار سوریه، مسوول پروژه بم سازمان یونیرو و رییس پروژه فنی و حرفه یی موسسه جایکا حضور داشتند.