آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
اندیشه
۸

سودان، اوگاندا و کنگوخطرناک ترین کشورها برای کودکان

بر پایه نتایجی تحقیقی که صندوق حمایت از کودکان سازمان «یونیسف» در کشورهای مختلف جهان انجام داده است سودان، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو خطرناک ترین کشورها برای کودکان هستند.

به گزارش فارس به نقل از نشریه «اکسپرس» چاپ فرانسه «یونیسف» با انتشار بیانیه یی اعلام کرد سه کشور سودان، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو به علت وجود درگیری ها، جنگ های داخلی، مرگ و میرها، بیماری های مهلک و آوارگی های گسترده خطرناک ترین کشورها در جهان برای کودکان محسوب می شوند.

در بیانیه «یونیسف» آماده است: یک میلیون و 800 هزار کودک تنها در منطقه دارفور واقع در غرب سودان که از سه سال پیش دستخوش جنگ داخلی شده است، رنج می برند و این در حالی است که گروه های شورشی از این کودکان برای جنگیدن استفاده می کنند.

یونیسف در بیانیه خود می افزاید: هر چند که کودکان در مناطق دیگر آفریقا تنها در معرض بیماری و سوء تغذیه هستند اما در سودان و در مناطقی از کنگوی کینشازا و اوگاندا به عنوان سرباز کودک نیز از آنها استفاده می شود.

بر اساس نتایج این تحقیق، بعد از کشورهای سودان، جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا به ترتیب کشورهای عراق، سومالی، هند، سرزمین های فلسطینی، افغانستان، چچن و میانمار قرار دارند که شرایط زندگی در آنها برای کودکان مناسب نیست.