آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
حوادث
۱۰

تحقیقات ویژه از زنی که متهم به فروش نوزادان است

گروه حوادث: نخستین بازجویی ها از زن جوانی که متهم است به زوج هایی که بچه دار نمی شدند نوزاد می فروخت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما، حدود یک ماه قبل ماموران پلیس آگاهی تهران یک زوج جوان را به همراه زنی میانسال به نام «ن» در حالی که می خواستند نوزادی را در پارکی واقع در شهر زیبای تهران معامله کنند دستگیر کردند.«ن» که کارمند یک سازمان دولتی است بعد از دستگیری به پلیس گفت: من چند ماه قبل با این زوج آشنا شدم و وقتی فهمیدم که آنها بچه دار نمی شوند به آنها گفتم که می توانم برایشان نوزادی پیدا کنم ولی 3 میلیون تومان پول می خواهم بعد از کمی چانه زدن آنها به 2 میلیون تومان راضی شدند و قرار شد که من امروز نوزاد را به آنها بدهم ولی دستگیر شدیم. «ن» افزود: من قرار بود نوزاد را از یک ماما بگیرم اما نمی دانم او کجا زندگی می کند.

بعد از تحقیقات گسترده بالاخره کارآگاهان موفق شدند این زن را که کارشناس مامایی است پیدا و او را به اداره آگاهی احضار کنند.

این زن در جریان بازجویی ها گفت: چندی پیش زن بارداری نزد من مراجعه کرد و گفت می خواهد جنینش را سقط کند من نیز قبول کردم این کار را برایش انجام دهم اما در نهایت وی را راضی کردم که بچه را سقط نکند و آن را به دنیا بیاورد سرانجام این نوزاد را در 7 ماهگی به دنیا آوردم و سپس برای فروش آن از طریق «ن» باز زن و شوهر جوان وارد مذاکره شدم.

ماموران در ادامه تحقیقات خود مادر واقعی این نوزاد را پیدا کردند. آنها هم اکنون با توجه به شواهد و مدارک موجود احتمال می دهند زن ماما با راه اندازی مرکز غیرقانونی سقط جنین پس از شناسایی زنانی که قصد سقط فرزندان خود را دارند پیشنهاد می کرده جنین شان را از بین نبرند بلکه آنها را به دنیا آورند و به وی بدهند.این زن سپس نوزادان متولد شده را به زوج های نابارور می فروخته است.