آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
اجتماعی
۱۱

معاون دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش: مدل و رنگ لباس فرم دانش آموزان در مرحله تصویب نهایی

طی چند سال گذشته لباس و مدل لباس های فرم دانش آموزان تغییرات زیادی داشته است و از حالت تیره و مشکلی و سورمه یی قدیم خارج شده است. استفاده از رنگ های زرشکی، سبز، پسته یی، کرم، قهوه یی روشن، طوسی و... باعث شناخت پایه دانش آموزان و ایجاد نشاط در آنان شده است. امسال نیز آموزش وپرورش در نظر دارد مدل و رنگ جدید لباس فرم دانش آموزان را ارایه دهد و این طرح در مرحله تصویب نهایی است.

این طرح از سوی دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش تنظیم و پس از تصویب نهایی به اطلاع مدارس خواهد رسید.

معاون دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با مهر، از لباس به عنوان ابزاری به منظور فراهم شدن راحتی انسانها نام برد و گفت: انتخاب لباس دانش آموزان باید با رعایت قوانین بهداشتی، در نظر گرفتن نکات حفاظتی پوست، تناسب آن با میزان تعریقات بدن و استفاده از رنگ های مطلوب صورت بگیرد.

فاطمه احتسابی یادآور شد: تناسب میان جنسیت و سن با نوع لباس ارتباط مستقیم دارد و در این راستا نباید بن مایه های روحی و روانی افراد بویژه دانش آموزان سنین راهنمایی و زیر 11سال از نظر دور شود.

وی استفاده از لباس هایی با رنگ های ترکیبی را برای دانش آموزان دوره دبیرستان مناسب دانست و اضافه کرد: تمامی این موارد از سوی دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در قالب پیشنهاد مطرح خواهد شد و بطور طبیعی استان ها و مناطق مختلف با در نظر گرفتن شرایط خاص اقلیمی خود از آنان استفاده خواهند کرد.

معاون دفترامور زنان وزارت آموزش و پرورش در خصوص توجه به ابعاد اقتصادی پیشنهادهای جدید طرح و رنگ لباس دانش آموزان و ناتوانی گروهی از خانواده ها در زمینه خرید این نوع پوشیدنی ها، تاکید کرد: این بخش از کار مربوط به متولیان بخش برنامه و بودجه کشور و قسمت کمک های آموزشی به مناطق و یا خانوادهای محروم بوده و دفتر امور زنان تنها نقش پیشنهاد دهنده را ایفا می کند.