آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
اجتماعی
۱۱

مسافران بر اساس تاکسیمتر کرایه بپردازند

تاکسیمترها هم نصب شدند اما گویی مشکل رانندگان و مسافران بر سر پرداخت کرایه تاکسی هرگز حل نخواهد شد.

با اعلام راه اندازی تاکسیمترها مسافران تصور کردند جر و بحث های دایمی میان آنان و راننده تاکسی ها به لحظه های نهایی خود نزدیک شده است.

اما این درحالی است که تاکسیمترها دردسرهای جدیدتری آفریده اند، چرا که تعدادی از آنها با سوءاستفاده از نصب شدن این دستگاه در داخل خودروهای خود اقدام به گرفتن مبالغی بیش از پیش می نمایند.

به عنوان مثال در خط آزادی امام حسین کرایه ها 600 تومان تعریف شده اما تعدادی از رانندگان به بهانه نصب تاکسیمتر در داخل خودرو خود، در اواسط راه نیز همان مبلغ یا مبلغی بیشتر را دریافت می کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر گفت: این عمل رانندگان به ندرت دیده می شود اما چنانچه مسافرانی سوار بر تاکسی های دارای تاکسیمتر شده و به چنین مشکلی برخورد می نمایند، می توانند با برداشتن شماره پلاک خودرو، شکایت های خود را به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.

حسین تیموری کرمانی، کارکرد تاکسیمترها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در برخی از موارد این چنینی ممکن است مشکل از تاکسیمترها باشد، بنابراین رانندگان موظف هستند از تاکسیمترهای سالم استفاده کنند. چرا که در غیر این صورت مسافران می توانند با اعلام شماره پلاک خودرو مراتب را به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.