آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
اجتماعی
۱۱

خون مصرفی در ایران سالم ترین خون اهدایی در دنیا است

معاون سلامت وزارت بهداشت با اعلام اینکه خون مصرفی در ایران سالم ترین خون اهدایی در دنیاست، گفت: بحث اتوماسیون و مصرف بهینه خون در بیمارستان با برنامه ریزی صحیح و استفاده از امکانات موجود به انجام می رسد.

دکتر سید موثید علویان در مراسم تودیع مدیرکل سابق پایگاه انتقال خون تهران با اشاره به خدمات ارزنده این سازمان گفت: این در شرایطی است که در سالهای اخیر به دلیل نگاه دشمنان سلامت به مقوله خون اعتبار این سازمان زیر سوال رفت حال آنکه در ظرف یک سال اخیر تدابیر خاصی برای حفظ شانیت سازمان به انجام رسید.

جهانگیر احمدی یکی از کارشناسان سازمان انتقال خون نیز گفت: پایگاه های انتقال خون تهران 27 درصد کل فعالیت خون رسانی در کشور را انجام می دهند. همچنین مصرف خون در بیمارستان میلاد معادل خون مورد نیاز شهر زنجان است.

همچنین مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اعلام اینکه نباید سرمایه گذاری در صنعت پلاسما صرفا از منابع دولتی صورت بگیرد، در ادامه از ورود بخش غیر دولتی به صنعت پلاسمای کشور خبر داد.

دکتر ابوالقاسمی با اعلام این مطلب، گفت: در سازمان انتقال خون کشور در راستای تحول عظیم اتوماسیون در کشور و صنعت پلاسما شاهد جهش عظیمی خواهیم بود. وی با بیان اینکه 25 درصد از کل خون مورد نیاز کشور در پایگاه های انتقال خون تهران تامین می شود، افزود: سازمان انتقال خون کشور به عنوان بخش مهمی از سلامت و یکی از ارکان اصلی سیستم سلامت کشور افتخار دارد که با سابقه درخشان از بدو تاسیس تا کنون شاهد پیشرفت های فراوانی در زمینه خون و فرآورده های خونی بوده است.