آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
اخبار اقتصادی
۱۳

در پی وقوع حملات تروریستی در هندوستان؛ بهای طلا هر اونس 20 دلار افزایش یافت

گروه اقتصادی: به دنبال وقوع حملات تروریستی در هندوستان که بزرگترین خریدار طلا در جهان است قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ، بهای طلا و نقره در بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی با افزایش مواجه شد که علاوه بر حملات تروریستی در هندوستان، تداوم تنش هسته یی ایران نیز در این افزایش موثر بوده است.

کارشناسان بازار طلا معتقدند نوسانات بازار طلا به علت تنش ها و مخاطرات ژئوپولتیکی است و از آنجا که هندوستان مرکز سنتی خرید طلا در جهان محسوب می شود، تشدید تنش در این کشور بر بازار طلا نیز اثر خواهد گذارد.

بدین ترتیب، روز گذشته بهای طلا برای تحویل فوری در بازار سیدنی با 5\1 دلار افزایش به هر اونس 642 دلار رسید. بهای طلا در بازار نیویورک نیز برای تحویل در ماه آگوست با 2 دلار افزایش به هر اونس 1\645 دلار رسید.

افزایش 5 هزار تومانی قیمت سکه در بازار تهران

قیمت طلا در بازار داخلی مثقالی 2 هزار تومان و قیمت هر سکه 5 هزار تومان افزایش یافت.

معاون اتحادیه طلا و جواهر در این زمینه گفت: وقوع حملات تروریستی در هندوستان که بزرگ ترین خریدار طلا در جهان است، موجب افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و نیز بازار داخلی شد.

محمد کشتی آرای افزود: درحال حاضر قیمت هر مثقال طلا در بازار تهران 2 هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه پنج هزار تومان افزایش یافته است.

معاون اتحادیه طلا و جواهربا تاکید بر اینکه افزایش 20 دلاری هر انس طلا دربازارهای جهانی از روز گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این گونه حملات تروریستی بر بازار داخلی تاثیرگذاشته است.

وی درخصوص ادامه روند افزایشی موجود قیمت طلا و سکه گفت: هر گونه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در فصل پاییز و با شروع فصل سرما و افزایش تقاضا برای نفت پیش بینی می شده است.

به گفته وی، در وضعیت عادی قیمت طلا در فصل تابستان باید ثابت باقی می ماند اما به علت بحران های ایجاد شده در روزهای اخیرمعادله پیش بینی های صورت گرفته به هم خورد و با افزایش قیمت ها روبرو شده ایم.