آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
ورزش
۱۴

پایان کار کلینزمن در تیم ملی آلمان

یورگن کلینزمن دیگر روی نیمکت مربیگری تیم ملی آلمان نخواهد نشست. این مربی چهل و یک ساله که موفق شد در نخستین تجربه مربیگری اش، آلمان را به مقام سوم جام جهانی برساند، اعلام کرد قصد ندارد، قراردادش را با فدراسیون فوتبال کشورش تمدید کند.

گرهارد مایر فورفلدر رییس فدراسیون فوتبال آلمان هم تصمیم سرمربی را تایید کرد. قرار است این خبر در کنفرانسی خبری به اطلاع همگان برسد. کلینزمن در حالی این تصمیم را گرفت که توانسته بود اعتماد همگان را به تیم ملی آلمان وشخص خودش بازگرداند.

فورفلدرگفت: «کلینزمن عصر سه شنبه در تماسی مرا از تصمیم خود آگاه کرد.» میشاییل بالاک هم از جمله افرادی است که در جریان کناره گیری کلینزمن از هدایت آلمان قرار گرفته است.

فورفلدر نخواست از جانشین احتمالی او نام ببرد و تنها گفت: «هر کسی بخواهد بر جای کلینزمن بنشیند باید کار او را ادامه بدهد.»

به نوشته روزنامه های «بیلد» و «زود دویچه سایتونگ» که پیشتر از پایان فعالیت کلینزمن در تیم ملی خبر داده بودند، یوآخیم لو دستیار کلینزمن در جام جهانی، جانشین او خواهد بود. کلینزمن پس از جشن های تیم ملی به همراه خانواده اش به مرخصی رفته است. محل این مرخصی پوشیده است.