آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
فرهنگ و هنر
۱۶

نمایش آفساید در جشنواره فیلم های ورزشی

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی گفت: «فیلم آفساید ساخته جعفر پناهی در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.»

محمدرضا ملامحمد در جلسه مطبوعاتی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، گفت: «همزمان با برگزاری این جشنواره که از 25 تا 29 تیر در آکادمی ملی المپیک برگزار می شود، فرهنگسراهای فدک، خاوران، بهمن و خانواده هم این فیلم ها را به نمایش می گذارند، اما آفساید تنها در آکادمی ملی المپیک پخش می شود.»

وی افزود:«افتتاحیه این جشنواره با حضور دبیرکل فدراسیون همبستگی اسلامی و با پیام ژاک روگ روز یکشنبه آینده افتتاح می شود و 29 تیرماه هم این جشنواره با معرفی برگزیدگان خاتمه می یابد.»

به گفته او، داوران این جشنواره داریوش ارجمند، رسول صدرعاملی، اربابی، صوفی و یک داور یونانی هستند. شرکت کنندگان هم علاوه بر ایران از کشورهایی همچون افغانستان، امارات، پاکستان، هند، کویت، عراق، تاجیکستان هستند و یونان و روسیه نیز به عنوان میهمان در این جشنواره شرکت می کنند.205 اثر داخلی در کنار 45 اثر خارجی به این جشنواره ارسال شده اند که در بخش داخلی، 119 کارگردان این فیلم ها را آماده کرده اند که از این تعداد هشت کارگردان زن هستند.

به گفته ملامحمد، از این 205 اثر داخلی، 73 اثر به بخش مسابقه راه یافته اند.

این جشنواره را کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک با همکاری سازمان تربیت بدنی، بنیاد سینمایی فارابی، صداوسیما، اتحادیه تهیه و توزیع فیلم ایران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می کند.

او گفت: «کار داوری این جشنواره از امروز آغاز می شود و به برندگان تندیس های طلایی، نقره یی، برنزی، لوح افتخار، سکه و آثار ورزشی تقدیم می شود.»

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی تاکید کرد:«ایران فقر فیلمنامه ورزشی دارد و باید در این حوزه کار کارشناسی انجام داد، درحالی که حوزه سینمای ورزش در دنیا بسیار موفق است. »