آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۰
فرهنگ و هنر
۱۶

آن لاین

مراسم رونمایی کتاب های کریم امامی برگزار می شود

در مراسم یادبود «کریم امامی» همزمان با اولین سالمرگ او که بیست ودوم تیرماه در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار می شود، چند کتاب وی رونمایی می شود.

به گزارش سایت خبری خانه هنرمندان ایران، در این مراسم «عبدالحسین آذرنگ» درباره نشر و ویرایش، «علی خزایی فر» درباره فرهنگ نگاری و ترجمه، «بهمن جلالی» درباره عکس و «آیدین آغداشلو» درباره نقد هنری سخنرانی خواهند کرد. در فواصل برنامه نیز فیلمی از «کریم امامی» که پیرامون ترجمه و ادبیات سخن گفته است پخش خواهد شد.

همزمان با این مراسم از چند کتاب مهم امامی از جمله فرهنگ فارسی انگلیسی رونمایی می شود.

آذربایجان و قزاقستان

در اسکار 2007 شرکت می کنند

برنامه ریزان مراسم اسکار با ارسال دعوتنامه یی از مدیران سینمایی جمهوری های آذربایجان و قزاقستان خواستند آثار برگزیده خود را برای شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان معرفی کنند.

به گزارش مهر، با پیوستن دو کشور قزاقستان و آذربایجان به فهرست کشورهای شرکت کننده در بخش بهترین فیلم خارجی زبان، 83 کشور برای کسب این جایزه به رقابت می پردازند.

لیلی و مجنون برای امور خیریه اجرا می شود

مهر: عواید حاصل از فروش برخی اجراهای نمایش «لیلی و مجنون» به کارگردانی پری صابری صرف امور خیریه و کمک به ساخت باغ هنر بم می شود.این نمایش از 25 تیر روزهای شنبه تا چهارشبه ساعت 30:19 و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 18 روی صحنه تالار وحدت می رود. یارتا یاران (در نقش مجنون) و نادر رجب پور از بازیگران «لیلی و مجنون» هستند و خسرو خورشیدی طراحی صحنه اجرا را به عهده دارد.

کارگاه مستندسازی برگزار می شود

برای نخستین بار درایران «کارگاه آموزش مستند سازی»، با حضور مستند سازانی همچون همایون امامی، منوچهرطیاب، محمد تهامی نژاد، محمدرضا اصلانی و مصطفی خرقه پوش برگزار می شود.

منوچهرمشیری طراح و مدیر آموزش کارگاه مستند سازی، محل برگزاری این کارگاه آموزشی، را مرکز سینمای مستند و تجربی دانست و گفت: این کارگاه به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و با همکاری معاونت آموزش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.