آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۷۰
اخبار ورزشی
۱۳

رضا بوعذار پیشنهاد تابعیت قطر را رد کرد فقط به عشق ایران می دوم

پس از درخشش رضا بوعذار و کسب مدال نقره رقابتهای دوومیدانی جوانان آسیا در ماکائو، نمایندگان فدراسیون دوومیدانی قطر پیشنهاد تابعیت را به وی دادند که با مخالفت رکورددار دوی 400 متر ایران روبرو شدند.

رضا بوعذار تنها ملی پوش ایرانی در دوازدهمین دوره مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا است که زبان مادری اش عربی است و بدین ترتیب اعراب به راحتی با وی در ماکائو در ارتباط بودند.

در جریان این مسابقات نمایندگان فدراسیون دوومیدانی قطر، پیشنهاد تابعیت قطر و پوشیدن لباس تیم ملی این کشور در بازی های آسیایی دوحه را به بوعذار دادند که مورد موافقت ملی پوش شایسته کشورمان قرار نگرفت.

بوعذار در این رابطه گفت: «این برای اولین بار نیست که برخی کشورهای عربی از من می خواهند به تابعیت کشور آنها درآیم. قطری ها سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی نیز چنین پیشنهادی را به من دادند. آنها قول دادند که یک خانه مجلل و یک ماشین خوب را در دوحه به من می دهند. همچنین ماهیانه نیز پول خوبی را برای من در نظر گرفته اند و می گفتند تو را برای آمادگی به آمریکا می فرستیم. در ماکائو نیز دوباره از من خواستند که به آنها جواب دهم که با قاطعیت آنرا رد کردم.»

وی ادامه داد: «درست است که من از لحاظ مالی در ایران در شرایط خوبی قرار ندارم و در بدترین شرایط و با کمترین امکانات تمرین می کنم اما، اگرچه عرب هستم و عربی صحبت می کنم، ملیتم ایرانی است و با تمام وجود می خواهم ایرانی بمانم. من تاکنون به عشق ایران دویده ام و از این پس نیز همین کار را خواهم کرد. امیدوارم این ازخودگذشتگی ها در آینده بی پاسخ نماند.»