آرشیو پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۲۲۹
صفحه آخر
۲۰
خبر آخر

خبری که تکذیب شد

داریوش شایگان به رادیو نمی رود

روابط عمومی شبکه رادیویی فرهنگ با ارسال نمابری، خبر روز گذشته خود را مبنی بر حضور داریوش شایگان در برنامه شرق شناسی اشتباه عنوان کرد.

روابط عمومی رادیو فرهنگ در نمابر ارسالی خود آورده است: «در خبر روز گذشته روابط عمومی شبکه رادیویی فرهنگ اشتباهی رخ داد که به این وسیله اصلاح می شود. در برنامه شرق شناسی روز 4 مردادماه فیلسوف اندیشمند و بزرگ معاصر ایران داریوش شایگان حضور نخواهد داشت.»

شرق شناسی هر هفته روزهای چهارشنبه ساعت 30/17 از رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی محبوبه نعمتی و سردبیری خانم علی اکبری پخش می شود.

بزرگداشت «سهروردی و مولانا» برگزار می شود

_سرمایه مراسم بزرگداشت «سهروردی و مولانا» یکشنبه هشتم مرداد ماه با حضور استادان فلسفه و حکمت در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود.

به مناسبت روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی (شیخ اشراق) مراسمی با حضور ابراهیمی دینانی، اعوانی، دکتر حبیبی و دکتر دادبه برگزار می شود.

این مراسم از ساعت 16 در محل مؤسسه واقع در خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان شماره شش برگزار می شود.

شیخ شهاب الدین سهروردی چهره برجسته ای در حکمت، فلسفه و عرفان در فرهنگ ایران است. از سهروردی در طول عمر کوتاه خود حدود 50 کتاب و رساله به یادگار مانده است.

آثار او نه تنها به لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند، بلکه به طرز شگفتی از نظر فصاحت و بلاغت تحسین شده و دارای نثری پخته و قوی هستند.

تخیل هنری از نگاه ابن عربی بررسی می شود

_سرمایه تخیل هنری از نگاه ابن عربی 31 تیر ماه با حضور دکتر حکمت در فرهنگستان هنر مورد بررسی قرار می گیرد.

نشست تخیل هنری از نگاه ابن عربی با حضور دکتر نصرالله حکمت، استاد فلسفه دانشگاه شهید بهشتی، ساعت 17 روز شنبه 31 تیر ماه برگزار می شود.

این نشست در سالن اجتماعات فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، ضلع جنوبی پارک ساعی، پلاک 1101 برگزار می شود.

دکتر حکمت درباره ابن عربی آثار متعددی را منتشر کرده که به تازگی کتاب حکمت و هنر در عرفان ابن عربی (عشق، زیبایی و حیرت) از وی منتشر شده است.