آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
ایران
۳

نماینده اردبیل: اراده یی در مجلس به دنبال خاموش کردن نمایندگان است

نورالدین پیرموذن گفت: اراده یی در مجلس به دنبال بی صدا کردن و خاموش کردن نمایندگان ملت است، در حالی که فریادهای آنان یک ضرورت است.

به گزارش مهر پیرموذن که در حاشیه جلسه علنی دیروز)یکشنبه (با خبرنگاران سخن می گفت، تاکید کرد: مجلس مغز کشور است و با توجه به شرایط حاکم در منطقه، فریاد نمایندگان ملت در جامعه آرامش ایجاد می کند، اگر مجلس بی صدا شود، منافع هیچ کس در آن تامین نخواهد شد.

نماینده اردبیل با تاکید بر اینکه تفکری وجود دارد که می خواهد مجلس یکصدا و یا حتی بی صدا باشد، ادامه داد: بعد از تلاش های صورت گرفته برای یکصدا شدن حاکمیت، عده یی تلاش

می کنند خانه ملت نیز به این سرنوشت مبتلا شود.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هفتم گفت: در 2 سال گذشته تجربه ثابت کرده که کوچک ترین استفاده از حق نمایندگی از سوی اصولگرایان تحمل نمی شود و در جلسه غیر علنی دیروز مجلس نیز ثابت شد، برای برخی حتی مجلس یکصدا هم قابل تحمل نیست. پیرموذن متذکر شد: این عده حتی استیضاح وزرا را نمی پذیرند؛ چراکه اعتقاد دارند نباید به محدوده ممنوعه قدرت وارد شد.

وی افزود: نطق پیش از دستور نمایندگان با سر و صدا و غوغا پاسخ داده می شود و تذکرات شفاهی که اهرمی برای نظارت نمایندگان بود نیز تعطیل می شود و اگر این روند ادامه یابد، مجلس نقش خود را از دست خواهد داد. پیرموذن در ادامه افزود: 190 سوال از وزرا در دستور کار مجلس قرار دارد که تا مجلس نهم هم نمی توان آنها را مطرح کرد. سخنگوی اقلیت مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: چه بسا عملکرد دولت در تصویب برخی قوانین نشان داده که به وجود مجلس در کشور نیازی نیست.