آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۰
شهرستان ها
۵

فرماندار خاش:روزانه 4 میلیون لیتر سوخت از سیستان و بلوچستان قاچاق می شود

خاش- خبرنگار رسالت:

فرماندار شهرستان خاش در جلسه کمیته سوخت این شهرستان گفت: روزانه 4 میلیون لیتر انواع مواد سوختی از سیستان و بلوچستان قاچاق می شود که این میزان سوخت از جایگاه های سوختی سهمیه های مصارف کشاورزی، تانکرهای حمل مواد سوختی و یا جاسازی در خودروها به طرف مرزهای خارج از کشور قاچاق می شود.

رحمدل بامری بیکاری، فقر و نداشتن درآمد کافی برای تامین مخارج زندگی وهم مرز بودن با کشورهای افغانستان و پاکستان را از جمله عوامل مهم قاچاق سوخت در منطقه عنوان کرد. وی افزود: رفع این معضل بزرگ، نظارت دقیق و تعاملات بین دستگاهی را می طلبد لذا در سیاستهای جدیدی که در کشور اتخاذ شده است همه دستگاه ها موظفند که نسبت به جلوگیری از این معضل بزرگ نظارت و جدیت بیشتری به خرج دهند. بامری مبارزه با قاچاق کنندگان عمده و کلان و ساماندهی سهمیه سوخت دستگاه ها و نهادها و نظارت دقیق بر توزیع سوخت را از اولویتهای مهم کمیته سوخت شهرستان خاش دانست.

وی فعال کردن اکیپهای سوختی جهت کنترل سوخت بخشهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی، ساماندهی سوخت جایگاه ها، اطلاع رسانی قوانین سوخت، گزارش به موقع عملکرد، اجرای دقیق قوانین، برقرار کردن چاه های کشاورزی در جهت کاهش مصارف سوختی، ساماندهی کامیونهای محلی دریافت کننده سوخت و برخورد با عوامل قاچاق را مورد تاکید قرار داد.