آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۲
ایران
۴

بوش: هرگونه آتش بسی باید با هدف مهار قدرت حزب الله در جنوب لبنان باشد

شایسته نیست غیر نظامیان اسراییلی به دلیل ترس از حملات حزب الله در پناهگاه باشند!

جرج بوش اظهار داشت که هر گونه آتش بس در خاورمیانه باید با هدف جلوگیری از گسترش نفوذ و تسلط حزب الله لبنان در جنوب لبنان اعلام شود. این در حالی است که پیش نویس قطعنامه پیشنهادی از سوی فرانسه و امریکا مورد انتقاد مقامات لبنانی و سایر کشورهای عربی قرار گرفته چرا که به گفته آنها در متن پیش نویس به خروج سربازان اسراییلی از اراضی لبنان اشاره نشده است.

بوش بیان کرد که می خواهد نیروهای اسراییلی تا زمان استقرار نیروهای بین المللی برای کمک به لبنان در جهت بازپس گیری کنترل نواحی جنوبی در خاک این کشور باقی بماند. وی در کنفرانس خبری همراه با کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا گفت: در سازمان ملل هر اتفاقی که روی دهد، ما باید به این موضوع واقف باشیم که نباید خلایی ایجاد کرد که در آن حزب الله و حامیانش به نقل و انتقال تسلیحات بیشتر بپردازند. وی تاکید کرد: اسراییل و لبنان هر دو پس از استقرار نیروهای لبنانی و بین المللی و خروج نیروهای اسراییلی، حریم خط آبی ترسیم شده بین دو کشور را حفظ خواهند کرد. وی در ادامه همچنین به حملات موشکی حزب الله لبنان علیه سرزمین های اشغالی اشاره کرده و افزود: شایسته نیست که غیر نظامیان بیگناه اسراییلی نیز به دلیل ترس از حملات موشکی حزب الله در پناهگاه ها پنهان شوند. رایس پیش تر ضمن رد انتقاداتی که از امریکا در خصوص سیاست های این کشور در خاورمیانه صورت می گیرد، تاکید کرد: بحران های منطقه نشانه ظهور خاورمیانه جدید است. کاندولیزا رایس در گفت وگو با شبکه خبری ئ.إ.ج و در واکنش به انتقادهای ریچارد هاوس یکی از مقامات بلند پایه وزارت امور خارجه

امریکا در خصوص سیاست های جرج بوش رییس جمهور این کشور در خاورمیانه تصریح کرد: این انتقادها تحلیلی کوته نظرانه است. وی ضمن اعتراف نسبت به بحران ها و مشکلات موجود در خاورمیانه گفت: ما در مراحل سخت و دشواری بسر می بریم؛ اما تغییرات و اصلاحات بدون مشکلات و سختی ها صورت نخواهد گرفت.