آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۹۳
حوادث
۱۵

پس از گذشت 7 روز آتش سوزی در مناطق حفاظت شده خراسان شمالی همچنان ادامه دارد

گرگان- خبرنگار کیهان:

آتش سوزی منطقه صعب العبور استپی و مرتعی جنگل گلستان واقع در منطقه حفاظت شده رباط قره بیل در غرب خراسان شمالی پس از گذشت 7 روز برغم دو الی سه بار مهار کردن همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اعلام اینکه این آتش سوزیها از هجدهم ماه جاری آغاز شده است. از اعزام بیش از یکهزار نیرو برای مهار آتش سوزی جنگل گلستان خبر داد و افزود: به علت دامنه آتش سوزی در ارتفاعات هنوز نیروهای امدادی موفق به مهار آتش سوزی نشده اند.

فتح الله نوری تصریح کرد: با بسیج امکانات و استقرار نیروها عملیات مهار آتش سوزی از صبح دیروز (سه شنبه) به شکل همه جانبه انجام شده است.

فرماندار مینودشت نیز خواستار اعزام چرخبال از نوع «شنوک» در جابجایی نیروی انسانی برای مهار کامل آتش در منطقه حفاظت شده «رباط قره بیل» در غرب استان خراسان شمالی شد.

محمد عجم با اعلام اینکه نیروهای امدادی استانهای گلستان و خراسان شمالی در منطقه حضور دارند، گفت: به علت اینکه منطقه صعب العبور است تقاضای چرخبال کرده ایم.

وی علت ادامه آتش سوزی را وزش باد، عدم دسترسی به منطقه، آتش زیر خاکستر ذکر کرد و گفت: اکثر اراضی منطقه را درختچه های گون با پوشش یک الی دو مترمربع پوشانده است.