آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۴۰۶۷
سیاسی
۲

نشست شورای حکام 3 هفته دیگر برگزار می شود

فارس: نشست بعدی شورای حکام11 سپتامبر (20 شهریور) برگزار می شود و گزارش البرادعی درباره ایران نیز در این نشست قرائت خواهد شد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، در ماه سپتامبر دو بار تشکیل جلسه خواهد داد که جلسه 11 سپتامبر برای تدوین سیاست های نهادهای وابسته به آژانس به صورت محرمانه و تنها با شرکت 35 عضو شورای حکام صورت خواهد گرفت.

گزارش البرادعی درباره موضوع ایران به صورت موازی به شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه خواهد شد. البرادعی قرار است گزارش خود را تا 31 اوت(9 شهریور) برای شورای امنیت آماده کند. دبیرخانه آژانس در حال طی مقدمات برای تهیه این گزارش است که به اعتقاد کارشناسان تغییر چندانی نسبت به گزارش قبلی نخواهد داشت.

جلسه بعدی این شورا نیز پس از انتخاب اعضای جدید در کنفرانس سالانه، در تاریخ 25 سپتامبر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش در سایت رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام این که پنجاهمین نشست عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی از 18 الی22 سپتامبر(27 الی 31 شهریور) در مقر دایم این آژانس در وین اتریش برگزار خواهد شد، آمده است که تنها نمایندگان کشورهای عضو آژانس و اعضا و سازمان های دعوت شده غیرعضو این نهاد امکان شرکت در نشست سالانه دارند.