آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۴۰۶۷
شهری
۳

تدارک وسیع برای اعیاد شعبانیه

گروه شهری- براساس اظهارات رئیس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه امسال 40 کشور جهان به همراه 110 ستاد مردمی، 124 هزار تشکل فرهنگی، مذهبی، سیاسی، ورزشی و هنری به همراه 5/1 میلیون نفر عضو افتخاری از سراسر کشور در برپایی ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت قائم(عج) همکاری می کنند.

به گزارش خبرنگار همشهری قدرت الله زنجانی رئیس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه میزان کمک های نقدی خیرین به این ستاد را نسبت به سال گذشته با 30 درصد رشد مواجه دانست این درحالی است که ارقام ریالی هدیه شده به این ستاد در سال گذشته 30 میلیارد ریال اعلام شده بود.

زنجانی با اعلام این که امسال حداقل یک میلیون تن شیرینی به مناسبت اعیاد شعبانیه در میان مردم سراسر کشور توزیع خواهد شد افزود: در نظر داریم با چاپ دو جلد کتاب با تیراژ بیش از 2 میلیون به بیش از 500 پرسش در ارتباط با محدودیت پاسخ داده و به طور رایگان در میان جوانان توزیع نماییم.

رئیس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه از همکاری تنگاتنگ این ستاد با شهرداری تهران سخن گفت و ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران امسال مسئولیت نورافشانی میادین اصلی شهر را عهده دار شده است. همچنین آذین بندی و طاق نصرت میادین و خیابان های اصلی، نصب پوستر با طرح های جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس، اختصاص کلیه بیلبوردهای سطح شهر به ویژه برنامه های جشن اعیاد شعبانیه ازجمله اقدامات شهرداری تهران در این زمینه به شمار می رود.

وی اظهار داشت: ایستگاه های صلواتی در مکان های عمومی در روز نیمه شعبان شهروندان سراسر کشور را به میهمانی شربت و شیرینی دعوت می کنند. علاوه بر این اقلام تزئینی نظیر پرچم، ریسه توپی و لامپ ریسه با 50 درصد تخفیف از طریق دفاتر مناطق در اختیار مردم قرار می گیرد.وی همچنین افزود: در سال 85 به مناسبت نیمه شعبان ویژه برنامه های قابل توجهی در خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش اجرا خواهد شد. برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقات فرهنگی، ورزشی، هنری، گلباران مساجد و مولودی خوانی و مدیحه سرایی در کلیه مناطق دیگر برنامه های اعلام شده به مناسبت اعیاد شعبانیه (ولادت حضرت امام حسین(ع)، ولادت حضرت ابوالفضل(ع)، ولادت حضرت امام زین العابدین(ع) و حضرت قائم(عج)) خواهد بود.