آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۴۰۶۷
اقتصادی
۴

معاون امور بین الملل سازمان هواپیمایی:

قانون پرداخت جریمه تاخیر هواپیماها تا سه هفته دیگر اجرایی می شود

فارس: قانون پرداخت جریمه تاخیر توسط شرکتهای هواپیمایی، حداکثر تا سه هفته آینده در سازمان هواپیمایی کشوری تدوین شده و از آن به بعد لازم الاجراست.

علیرضا منظری معاون حقوقی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در مورد تاخیر هواپیماها تا کنون جلسات متعددی داشته ایم و مشغول تدوین برنامه ای برای جدا کردن علل تاخیرات هستیم تا به ازای آن تاخیراتی که ناشی از عملکرد شرکتهاست مشخص شده و افراد بتوانند خسارت مشخصی بابت هر میزان تاخیر دریافت کنند.

معاون حقوقی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این کار باعث خواهد شد تا شرکتهای هواپیمایی تاخیراتشان را به حداقل برسانند، افزود: این قانون حداکثر تا سه هفته آینده نهایی شده و از آن به بعد لازم الاجراست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم افرادی که به سبب تاخیرات متحمل خسارت شده باشند طبق کنوانسیون ورشو که مصوب مجلس شورای اسلامی نیز است، می توانند به دادگاه مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح نمایند تا در صورت اعلام رای به نفع آنها میزان ضرر خود را از شرکت متخلف دریافت کنند.

منظری افزود: با تدوین قانون پرداخت جریمه دیگر احتیاجی به مراجعه به دادگاه و اتلاف زمانی طولانی نخواهد بود.

وی همچنین از مراحل نهایی تدوین لایحه ای برای رفع انحصار از شرکت هما در مورد پروازهای خارجی خبر داد و گفت: در راستای اجرای سیاستهای کلی بند ج اصل 44 قانون اساسی و لزوم خصوصی سازی ارگانهای دولتی از جمله شرکتهای هواپیمایی، برای ایجاد یک فضای رقابتی بین تمام این شرکتها انجام این کار ضروری به نظر می رسد.