آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۴۰۶۷
ادب و هنر
۱۹

توسط یک شرکت چینی صورت گرفت

تولید یک بازی کامپیوتری بر اساس داستان های هزار و یک شب

مهر: یک شرکت تولیدکننده بازی های رایانه ای در شهر چوانگ ژو در کشور چین اقدام به تهیه یک بازی با عنوان در جست وجوی گنجینه کهن فارس کرده است.

در کنفرانس مطبوعاتی که برای معرفی این بازی رایانه ای در نظر گرفته شد رایزن فرهنگی ایران، معاون شهردار شهر چوانگ ژو، مدیرعامل شرکت صنعت فرهنگ خاور دور و تنی چند از افراد و مسئولان سایر نهادهای دولتی و خصوصی حضور داشتند.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت تولیدکننده، این بازی انیمیشن برگرفته از داستان های هزار و یک شب با عنوان علی بابا و چهل دزد است.

وی محصولات فرهنگی را یکی از ابزارهای مهم برای پیشبرد استراتژی اقتصاد چین دانست و گفت: ما می توانیم از این طریق شاهد گسترش میراث فرهنگی باشیم؛ ضمن این که ساخت این گونه بازی های رایانه ای نقش قابل ملاحظه ای جهت اشاعه فرهنگ ها دارد.

مدیر شرکت صنعت فرهنگ خاور دور گفت: با تولید سایر اقلام فرهنگی مشابه می توان فرهنگ چین را به جهان شناساند و به تبادل فرهنگی دست یافت. این بازی هم می تواند بازار بسیار خوبی داشته باشد و ما از اعضای سفارت ایران دعوت کردیم که نظرات خود را در این زمینه ارائه دهند و در ساخت و تولید سایر بازی ها ما را همراهی کنند.

گفتنی است تهیه بازی درجست وجوی گنجینه کهن فارس شش ماه به طول انجامید و هم اینک دو میلیون سی دی تولید شده آن به بازار عرضه شده است؛ ضمن این که شرکت سازنده خواهان تعامل نظری و ایده های طرف ایرانی و همچنین ورود بازی به بازار ایران شده است.