آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۴۰۶۷
ادب و هنر
۱۹

آمیتاب باچان، غول چراغ جادو می شود

گروه ادب و هنر- علاء الدین و چراغ جادوی مرموز توسط صنعت سینمای هند ساخته می شود و آمیتاب باچان بازیگر قدیمی سینمای این کشور آسیایی نقش غول چراغ جادو را بازی می کند.

به نوشته سایت اینترنتی ایندیا اف ام، فیلم فوق اولین کار کودکانه باچان 63 ساله است. وی که بیش از چهل سال است در هند به کار بازیگری اشتغال دارد، تا به حال بیش از 150 فیلم بازی کرده که هیچ یک اختصاص به قشر کودک و نوجوان نداشته است.

علاءالدین و چراغ جادوی مرموز براساس قصه معروف و کلاسیک عربی ساخته می شود و باچان در آن نقش جن قصه را بازی خواهد کرد. وی در ارتباط با کار تازه اش می گوید: نوه ام چند بار از من پرسید چرا در فیلم هایی که برای بچه ها ساخته می شود بازی نمی کنی؟ و من به این مساله فکر می کردم که کسی مثل من در یک فیلم کودک و نوجوان در چه نوع نقشی می تواند ظاهر شود؟ من قبل از این در فیلم های مختلف در طیف وسیعی از نقشها بازی کرده ام که از یک افسر شریف و وظیفه شناس شروع و به یک رهبر مافیایی ختم می شود. اما هیچ یک از این نوع نقشها مناسب یک فیلم کودکانه نبود. علاءالدین و چراغ جادوی مرموز برای من نقش خوبی دارد و وقتی بازی در آن به من پیشنهاد شد، احساس کردم این همان فیلمی است که باید در آن بازی کنم.

سوجوی گوش فیلمساز جوان سینمای هند که علاءالدین و چراغ جادوی مرموز را کارگردانی می کند، گفت که جلب رضایت باچان برای بازی در این فیلم کار مشکلی نبود.