آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۴۰۶۷
بورس
۲۰

بیشترین دستور خرید برای سهام معادن و پتروشیمی صادر شد

گروه بورس- بیشترین دستور خریدهای آخر هفته بورس، برای سهام معادن و پتروشیمی صادر شد.

به گزارش همشهری، دیروز بیشترین حجم نقدینگی بازار برای خرید سهام شرکت «باما» تجهیز شد. ارزش کل تقاضای موجود برای خرید سهام این شرکت 34 میلیارد ریال برآورد شد، این میزان نقدینگی را 136 نفر برای خرید 876 هزار سهم شرکت باما، کنار گذاشته اند. چادرملو دیگر شرکت معدنی بود که دیروز ارزش کل دستور خریدهای صادر شده برای آن از مرز 21 میلیارد ریال گذشت. 265 نفر در طول مبادلات روز چهارشنبه متقاضی خرید سهام چادرملو بودند.

اما در کنار سهام معادن، بازار سهام پتروشیمی نیز همچنان در تالارهای مبادلات بورس اوراق بهادار داغ بود، به طوری که دیروز 350 نفر 22میلیارد ریال از نقدینگی شان را برای خرید سهام پتروشیمی اصفهان پرداختند و 152 نفر نیز متقاضی خرید 3/1 میلیون سهم پتروشیمی اراک بودند. ارزش کل دستور خریدهای صادر شده برای سهام این شرکت در حدود 14 میلیارد ریال برآورد شده است.

اما در کفه فروش، همچنان غدیر در صدر جدول ایستاده. در حال حاضر 1500 نفر فروشنده سهام غدیر هستند، اما خریداری برای این سهام وجود ندارد. تعداد فروشندگان سهام سرمایه گذاری بهمن نیز به مرز دوهزار نفر نزدیک شده است. سرمایه گذاری بانک ملی دیگر هلدینگ فعال در بورس است که برای فروش سهام آن صفی 571 نفری تشکیل شده است.