آرشیو پنج‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۴۰۶۷
ورزشی
۲۱

محرومیت 8 ساله جاستین گاتلین رکورددار دو 100 متر جهان

گروه ورزشی: جاستین گاتلین رکورددار مشترک دو 100 متر جهان، روز گذشته از سوی فدراسیون دوومیدانی آمریکا به مدت هشت سال از شرکت در رقابتهای دوومیدانی محروم شد و از محرومیت مادام العمر نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، گاتلین به دلیل همکاری بامسئولان در زمینه اتهام دوپینگ خود، از محرومیت مادام العمر نجات یافت.

اسافه پاول سریعترین مرد جهان از جامائیکا که همراه با گاتلین صاحب این رکورد بود، در این خصوص اظهار داشت: از نخستین روزی که خبر دوپینگ وی را شنیده، خود را تنها صاحب رکورد دوی 100 متر جهان دانسته است. وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: دقیقا از روزی که آزمایش دوپینگ گاتلین مثبت اعلام شد، من تنها صاحب رکورد بودم. به اعتقاد پاول، همکاری با مسئولان مبارزه با دوپینگ بهترین تصمیم ازجانب گاتلین بود.

با توجه به طولانی بودن دوران محرومیت گاتلین، رقابت دیرینه میان دو دونده نیز پایان خواهد یافت.

گاتلین و پاول بطور مشترک زمان 77/ 9 ثانیه را در دو 100 متر ثبت کرده اند وپاول از ماه مه تاکنون، دوبار این حدنصاب را تکرار کرده است. دونده جامائیکایی امیدوار است رکورد بهتری را ثبت کند.

گاتلین صاحب عنوان قهرمانی المپیک و جهان است درحالیکه پاول رکورد جهانی را در اختیاردارد.این دو به ندرت در یک مسابقه کنار هم قرار گرفته اند و برگزارکنندگان مسابقات به سختی توانسته اند هر دو را در یک مسابقه کنار هم قرار دهند.

از آنجا که پاول تنها 23 سال دارد، می تواند حداقل تا دو سال آینده مدعی جدی عناوین قهرمانی مسابقات المپیک و جهان باشد.