آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۵۳۶۲
در حوالی روز
۲۰

زاهدی: چیزی به اسم کنکور دیگر وجود نخواهد داشت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره سرانجام طرح ساماندهی سنجش پذیرش دانشجو، گفت: با اجرای این طرح نگرانی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه کاهش می یابد و پس از تصویب در مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی امید است بتوانیم از سال آتی این طرح را اجرایی کنیم.

دکتر محمد مهدی زاهدی روز گذشته در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای آموزش عالی، با بیان اینکه چیزی به اسم کنکور دیگر وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: دانش آموزان نتیجه زحمات 12 ساله خود را نباید در سه ساعت ببینند، بلکه باید در طول دوران دبیرستان درس را به صورت کیفی بیاموزند تا برای ورود به دانشگاه مشکلی نداشته باشند.

وزیر علوم تاکید کرد که باید به جای نام کنکور، سنجش و پذیرش به کار رود.

وی با اشاره به عملکرد 340 صفحه ای وزارت علوم در طول یک سال گذشته، گفت: افزایش ظرفیت روزانه و شبانه از برنامه های مهم سال گذشته آموزش عالی بود.

وزیر علوم اظهار کرد: امسال 10 درصد به ظرفیت از قبل پیش بینی شده آموزش عالی اضافه شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجو، گفت: در سال گذشته در آموزش عالی یک میلیون ظرفیت ایجاد شد و جمعیت دانشجویی در مهر ماه سال جاری از مرز 3 میلیون نفر نیز می گذرد.

دکتر زاهدی اذعان داشت: یکی از برنامه های چهارم توسعه افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوست که ما در سال اول جلوتر از برنامه گام برداشتیم.