آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۵۳۶۲
در حوالی روز
۲۰

معاون وزیر علوم در گفتگو با قدس:تدوین نقشه جامع علمی کشور نیازمند همکاری همه دستگاه ها می باشد

علی زارعی

در حوالی امروز تعبیر رهبر معظم انقلاب برای تدوین نقشه جامع علمی کشور این بود که پازلی در نظر گرفته شود که هر اقدامی در جهت پیشرفت امور پژوهشی و آموزشی و علمی در کشور در راستای تکمیل این طرح باشد.دکتر سید محمد حسینی، معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب در خصوص عملی شدن توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان وزارت علوم مبنی بر تدوین نقشه جامع علمی کشور به خبرنگار ما گفت: بدیهی است برای عملی شدن این طرح بزرگ، نیازمند همکاری همه سازمانها بخصوص سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نیز جلوگیری از اقدامهای بیهوده و موازی کاریها و... هستیم.

وی افزود: همان روز دوشنبه صبح که در خدمت معظم له بودیم، بعدازظهر، جلسه رؤسای دانشگاه ها را داشتیم که در همان جلسه مطرح شد که همه در زمینه طراحی و تدوین این نقشه برنامه ریزی کنند.

حسینی ادامه داد: هر دانشگاه موظف شد نقشه خود را در این زمینه ارایه دهد و سپس در جلسات بعد نظرات جمع آوری شده و برنامه ای کلی مدون گردد.

معاون پشتیبانی وزارت علوم با اعلام این که باید یک طرح کلی در این راستا در نظر گرفته شود و سپس درصدد تدوین، تکمیل و اجرای آن باشیم، گفت: در گذشته نیز کارهایی در این خصوص صورت پذیرفته است که باید همه آنها را هم جمع آوری نماییم تا آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب است، براساس سند چشم انداز و مواردی که قانون برنامه مدنظر گرفته به تدوین و طراحی این نقشه مهم بپردازیم.

حسینی در ادامه اظهار داشت: یکی از تاکیدات مهم رهبری در آن دیدار بکارگیری نیروهای تحصیل کرده که می توانند منشا اثر باشند، بود که لازمه این کار این است که سازمان مدیریت با ما همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد.