آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۰۷
اخبار خارجی
۱۶

مرگ یک رئیس جمهور!

یک فیلم مستند در مورد قتل «تخیلی» رئیس جمهور «بوش کوچک» - که تازه قرار است ماه اکتبر پخش شود- این روزها جمهوریخواهان را پاک کلافه کرده است!

مسئولان این برنامه که قرار است ازتلویزیون دولتی «کانال -4» انگلیس پخش شود، می گویند که برای تهیه «مرگ رئیس جمهور» که به صورت یک فیلم مستند ساخته شده، از تصاویر آرشیوی و جلوه های ویژه رایانه ای استفاده کرده اند! موضوع این فیلم هم در شهر «شیکاگو» و در سال 2007 اتفاق می افتد . یعنی اینکه ، شهر صحنه تظاهرات گسترده و مهم مخالفان جنگ عراق می شود، طوری که وقتی «بوش کوچک» برای سخنرانی به آنجا می رود به ضرب گلوله یک تیرانداز زبده به قتل می رسد. و بازرسان تحقیق هم خیلی زود این تیرانداز را شناسایی می کنند. که «اتفاقا» یک فرد «سوری» از آب درمی آید!

بهرحال، «پیتر دیل» رئیس «مور4» که شبکه ای است که «کانال-4» برای پخش فیلمش از آن استفاده می کند، در مورد این فیلم می گوید که در واقع «یک تحلیل سیاسی دقیق در مورد پیامدهای جنگ ضد تروریستی و تاثیراتش بر طبقه سیاسی آمریکاست!» و اضافه می کند که :«مطمئنم خیلی ها را تکان خواهد داد. حزب جمهوریخواه تگزاس در «بی بی سی» گفته که فکر این فیلم واقعا «شوک آور» و «آزاردهنده» است! کاخ سفید هم به نوبه خود اعلام کرده که هیچ دوست ندارد با تفسیر کردن این فیلم برایش تبلیغات کند! این وسط، انجمن انگلیسی «مدیا واچ» این کار را «غیرمسئولانه» توصیف کرده، چون معتقد است «این فیلم می تواند فکرهایی در مغز بعضی ها به وجود آورد!» بهر صورت، سازندگان این فیلم که قرار است همین ماه در فستیوال فیلم «تورونتو» هم پخش شود، امیدوارند کلی پول از فروش فیلمشان به جیب بزنند.

سرویس خارجی کیهان