آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۵۳۶۸
فرهیختگان
۱۴

اخبار ویژه سال پیامبر اعظم(ص)

نشست «بررسی سیر چاپ و نشر قرآن در ایران» در موزه ملی قرآن برگزار می شود

هفتمین نشست تخصصی جشنواره «پیام پیامبر (ص)» باعنوان «بررسی سیر چاپ و نشر قرآن کریم در ایران»، عصر امروز در موزه ملی قرآن برگزار می شود.

به گزارش ایکنا، این نشست همزمان با روز صنعت چاپ و با هدف بررسی وضعیت نشر و صحافی قرآن در کشور و ترجمه های ارایه شده قرآن کریم، در محل نمایشگاه تخصصی «جشنواره پیام پیامبر (ص)» در موزه ملی قرآن کریم برپا می شود.

نشست «بررسی سیر چاپ و نشر قرآن در ایران» باهدف بررسی وضعیت نشر و صحافی قرآن در کشور و ترجمه های ارایه شده قرآن در نمایشگاه تخصصی «جشنواره پیام پیامبر (ص)» برپا می شود.

در این نشست تخصصی، «بلالی» و «دمیرچی» درباره «چاپ و چاپ سنگی قرآن» سخنرانی می کنند و «شریف زاده» ناشر و «متین» از صحافان قرآن کریم نیز ازجمله مهمانان این نشست خواهند بود.

این نشست علمی و تخصصی، ساعت 15 امروز در محل موزه ملی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

دایرة المعارف آیات منسوب به پیامبر (ص) منتشر شد

نخستین دایرةالمعارف آیات و کلمات قرآنی منسوب به پیامبر اعظم (ص) با عنوان «جان جمال پیامبر اعظم (ص)» از سوی مؤسسه انتشارات دارالعرفان منتشر شد.

مؤسسه انتشارات دارالعرفان، نخستین دایرةالمعارف آیات و کلمات قرآنی منسوب به پیامبر اعظم (ص) را با عنوان «جان جمال پیامبر اعظم (ص)» منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

این دایرةالمعارف از پنج فصل و 600 صفحه تشکیل شده و شامل بخشهای «کلمات قرآنی منسوب به پیامبر (ص) با روش ترتیب آیات قرآن و ترتیب حروف الفبا»، «آیات مربوط به پیامبر اعظم (ص) در سه بخش آیات خطاب به رسول اکرم (ص) از سوی خداوند، معرفی حوزه اختیارات وی و آیاتی که خطاب به پیامبر با حالت امر، نهی و یا سؤال تنظیم شده است» و «مجموعه آیات منسوب به پیامبر (ص)» است.همچنین فصل چهارم این کتاب بر اساس مخاطبان، آیات منسوب به پیامبر(ص) را گردآوری کرده و در فصل پنجم نیز نمودارها و جداول آیات را براساس آیاتی که به این رسول مهر و رحمت نسبت داده شده است به صورت هنری و تمام رنگی به تصویر کشیده است.