آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۵۹۵۵
صفحه اول
۱

از سوی دکتر زهرا مباشری اعلام شد:برنامه های جدید برای بین المللی کردن دانشگاه الزهرا

رئیس جدید دانشگاه الزهرا از بین المللی شدن این دانشگاه خبر داد.

دکتر زهرا مباشری که روز گذشته به عنوان رئیس دانشگاه الزهرا معرفی شد در جلسه معارفه خود و تودیع زهرا رهنورد به تبیین برنامه های خود برای اداره بهتر دانشگاه الزهرا پرداخت و طی سخنان کوتاهی گفت: جذب اساتید مجرب، بهبود سیستم اداری و مالی دانشگاه، افزایش رتبه علمی دانشگاه، جذب دانشجویان نخبه، توسعه تحصیلات تکمیلی و توسعه پژوهشکده ها و متدهای آموزش، ایجاد رفاه بیشتر برای اساتید، کارمندان و دانشجویان و افزایش امکانات تحصیلی و ورزشی از جمله برنامه های تدوین شده برای ارتقای وضعیت دانشگاه الزهرا خواهد بود تا جایگاه این دانشگاه بیش از پیش توسعه یابد.

رئیس جدید دانشگاه الزهرا افزود: قصد داریم با بین المللی کردن دانشگاه الزهرا و تاسیس شعبه هایی در خارج از کشور باعث رشد و ارتقای این دانشگاه در عرصه بین المللی باشیم و در این راه از همه همکاران دانشگاه درخواست همکاری داریم تا بتوانیم دانشگاه الزهرا را به عنوان قطب علمی مطرح کرده و افتخاری برای کشور بیافرینیم.

در این مراسم زهرا رهنورد رئیس قبلی دانشگاه الزهرا به ذکر برنامه های اجراشده طی سالهای اخیر پرداخت. وی گفت: دکتر احمدی نژاد و وزیر علوم هیچ گونه کوتاهی در رسیدگی به وضعیت دانشگاه نداشته اند و آقای احمدی نژاد چه در زمان تصدی شهرداری تهران و چه در زمان ریاست جمهوری کمک های فراوانی به دانشگاه الزهرا داشته اند و سال گذشته که از این دانشگاه بازدید کردند برای احداث خوابگاه دانشجویان مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص دادند.

رهنورد در ادامه با اشاره به اخبار منتشره درباره کناره گیری خود از ریاست دانشگاه گفت: من نه استعفا دادم و نه برکنار شدم بلکه خواست خودم بود و این حق وزیر علوم است که رئیس دانشگاه را با تشخیص خود تعیین کند. وی با اشاره به آشنایی دیرینه خود با رئیس جدید دانشگاه الزهرا گفت: ایشان منتخب دانشگاهی هستند و از متن دانشگاه به این مسئولیت رسیده اند و من از همه همکارانم می خواهم با ایشان همکاری داشته باشند.

گفتنی است اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه در این مراسم با اهدای گل و پخش شیرینی از انتصاب دکتر مباشری استقبال کردند و حمایت خود را از وی ابراز نمودند.