آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۲۶
حوادث
۱۵

برخورد دو قطار باری در ایستگاه شازند

خط راه آهن شمال جنوب در کیلومتر 350 ریلی «تهران اهواز»، ایستگاه شازند بر اثر برخورد شدید دو دستگاه قطار بمدت 9 ساعت مسدود شد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 5 و 9 دقیقه صبح روز جمعه، دو دستگاه قطار باری در نزدیکی روستای جمال آباد در انتهای راه آهن شازند به دلیل رها شدن سه واگن از شش واگن باری در حال استراحت با قطار باری که از تهران عازم جنوب بود بشدت برخورد کرد. این حادثه به تخریب ریل راه آهن و صدمه رسیدن به واگن ها منجر شد، اما بنا بر آخرین اخبار در این رابطه در حال حاضر مسیر باز بوده و تردد به صورت عادی در آن انجام می شود.

به گفته علی نظری، معاون فرمانداری شهرستان شازند که در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه در محل حضور یافت، این حادثه تلفات جانی در برنداشته است.

وی برخی شایعات در خصوص مرگ دو تن از لوکوموتیورانان قطار باری را بشدت تکذیب کرد.

به گفته کارشناسان حاضر در محل، این حادثه بر اثر رها شدن (فرار) سه واگن از شش واگن باری در حال استراحت در محل ایستگاه شازند و برخورد با دو لوکوموتیو و چهار واگن باری در حال استراحت به سمت ایستگاه شازند رخ داد.

بنا بر بررسی های انجام شده علت اصلی بروز این حادثه، کشیده نشدن درست ترمز دستی سه واگن در حال استراحت و نبود نگهدارنده و نیز تاریکی هوا و دید کم لوکوموتیوران قطار باری اعلام شده است.