آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۱۸
صفحه اول
۱

با نام پیامبر اعظم (ص) طولانی ترین تونل یکپارچه کشوردر بوشهر افتتاح شد

طولانی ترین تونل یکپارچه کشور، عصر پنج شنبه با نام پیامبر اعظم (ص) و با حضور وزیر راه و ترابری در شهرستان تنگستان در استان بوشهر افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این تونل، محمد رحمتی، وزیر راه ضمن قدردانی از استقبال بی نظیر مردم تنگستان از افتتاح بزرگ ترین تونل کشور و تشکر از زحمات شبانه روزی مسوولان استان بوشهر، این تونل را متعلق به همه مردم ایران دانست و اظهار امیدواری کرد، در آینده نزدیک نیز شاهد احداث راه های جدیدی در کشور باشیم.

براساس این گزارش، تونل یاد شده در محور اهرم در استان بوشهر و فراشبند در استان فارس به طول_600ر2 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان ساخته شده است.این در حالی است که مطالعات این طرح در سال 1355 و عملیات اجرایی آن در سال 1365 آغاز شده بود. اعتبارات ملی این تونل تا سال80، 181 میلیارد و 143 میلیون ریال بوده است.

با احداث این تونل به عنوان شاهرگ دوم حیاتی استان، فاصله بوشهر به شیراز، 65 کیلومتر کوتاه می شود. راه اهرم فراشبند به طول 115 کیلومتر، قسمتی از محور اتصالی بین بوشهر و نواحی جنوبی استان فارس است که از زمین های حاصلخیز عبور می کند.با احداث این تونل، سال ها انتظار مردم تنگستان برای ارتباط نزدیک با شهرستان های دیگر پایان یافت.