آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۱۸
هنر
۱۴
ضیافت

امروز تجلیل از مادربزرگ تئاتر

قرار است امروز، روز پرکاری برای اهالی تئاتر باشد.امروز اختتامیه اولین دوره نمایشنامه خوانی اداره تئاتر با نمایش «وقتی آدم خوابش می گیره» برگزار می شود. نویسنده این متن علی نصیریان، کارگردان پژمان پروازی و نقش خوانان علی رامز و مهسا طباطبایی هستند. این برنامه ساعت 17 و 30 دقیقه در اداره تولید تئاتر حرفه ای برپا خواهد بود.

اما علاقه مندان در ساعتی بعد نیز می توانند در مراسم تجلیل از مهری مهرنیا که پس از سال ها به صحنه بازگشته، شرکت کنند.

مراسم تجلیل از مهری مهرنیا بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما پس از اجرای نمایش «دنیای زن ها» در تالار کوچک مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود. مرکز هنرهای نمایشی به مناسبت حضور مهری مهرنیا در نمایش دنیای زن ها به کارگردانی حسین سحرخیز مراسم تجلیل از این هنرمند را در تالار اجرای این نمایش برگزار می کند.هر چند حضور «مهری مهرنیا» در این نمایش بیش تر به صورت افتخاری اعلام شده بود، اما او با حضور کوتاهش بر روی صحنه باعث می شود تا مخاطبان کمی با گذشته های تئاتر ارتباط برقرار کنند.

امسال انگار سال توجه به این هنرمند بود چرا که در تابستان امسال و همزمان با روز زن از او به همراه ملکه رنجبر و فرخ لقا هوشمند تقدیر و تجلیل شد. او در این مراسم گفت: «در تمام این سال ها هر کاری که به من پیشنهاد شده است پذیرفته و هر نقشی را به خاطر عشق به مردم بازی کردم.»

مهرنیا در طول بیش از شش دهه بازیگری حرفه ای، در بیش از 400 نمایش، 200 فیلم سینمایی و 150 مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.