آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۱۸
جهان سیاست
۱۹

هنیه:می روم

العربییه- اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین برای پایان دادن به محاصره مناطق فلسطینی آمادگی خود را برای کناره گیری از مسوولیت نخست وزیری اعلام کرد.

به گزارش منابع خبری فلسطین،وی روز جمعه در نشست خبری در غزه افزود:این اقدام به خاطر مردم فلسطین انجام می شود و مفهوم عقب نشینی از مواضع را ندارد.

نخست وزیر فلسطین افزود: اگر انتخاب بین ادامه محاصره و یا هنیه باشد، انتخاب با برداشتن محاصره خواهد بود.

توافق عباس و هنیه در باره دولت وحدت ملی

نماینده مجلس فلسطین نیز از توافق فتح و حماس بر سر نام نخست وزیر جدید دولت وحدت ملی فلسطین خبر داد.

به گزارش ایلنا،شبکه خبری الجزیره مصطفی البرغوثی، نماینده مجلس فلسطین و مسوول میانجی گری میان گروه های مختلف برای تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین، اعلام کرد که گروه های فلسطینی بر سر نام نخست وزیر جدید به توافق رسیده اند و این در حالی است که البرغوثی از ذکر نام او خودداری کرد.

در همین حال، سازمان ملل متحد حملات اسراییل به بیت حانون را که منجر به بهشهادت رسیدن 18 فلسطینی از جمله هشت کودک و پنج زن فلسطینی شد، محکوم کرد. شورای امنیت سازمان ملل با وجود فشارهای فزاینده آمریکا روز پنجشنبه جلسه ای اضطراری تشکیل داد تا تازه ترین جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را بررسی کند.

این جلسه نیز با سخنرانی نمایندگان شماری از کشورها بدون اتخاذ هر گونه اقدام عملی پایان یافت.

از سوی دیگر «جان بولتون»،نماینده آمریکا در سازمان ملل، دولت فلسطین به رهبری جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را مسوول خشونت های کنونی در مناطق فلسطینی دانست.

اسقف توتو _کشتار مردم غزه را محکوم کرد

در همین راستا، اسقف «ادموند توتو» برنده جایزه جهانی صلح نوبل، حملات نظامی رژیماسراییل را به مناطق فلسطینی غزه، اقدامی «سبعانه» و «بیرحمانه» خواند و هشدار داد، امنیت اسراییل هرگز با ماشه تفنگ های این رژیم تامین نخواهد شد.

از سوی دیگر «فواد سنیوره»،نخست وزیر لبنان نیز روز پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با «کوفی عنان» دبیر کل سازمان ملل متحد و «محمود عباس» رییس حکومت خودگردان، کشتار مردم غزه توسط اسراییل را محکوم کرد.