آرشیو دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۶
صفحه آخر
۲۴

مشاور هنری رئیس جمهور اعلام کرد: اولویت دولت نهم؛ حمایت از سینمای دفاع مقدس

با توجه به گستردگی و اهمیت ژانر سینمای دفاع مقدس، حمایت از این ژانر سینمایی در اولویت های اصلی دولت نهم قرار دارد.

جواد شمقدری، مشاور هنری رئیس جمهور، درباره سیاست های دولت نهم در عرصه سینما به مهرگفت: در این خصوص طرح ها و برنامه های زیادی داریم که در حال شکل گیری و تدوین است تا انشاءالله روند نظارتی گسترده تری در این خصوص صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: «البته نگاهی که در جریان تولیدات سینمایی و سیاست های طراحی جشنواره امسال فیلم فجر با اتکا به همان حوزه های مشورتی حوزه معاونت سینمایی وزارت ارشاد شکل گرفته است. در ابتدای دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و با توجه به سیاست های ایشان در مورد هنر و بخصوص سینما، باید یک تغییر رویکرد شکل می گرفت که این تغییر چندان در سینما رخ نداده است.»

وی در موردتعدد جشنواره های سینمایی در کشور و نمایش فیلم های تکراری در آنها گفت: «جشنواره ها باید در حوزه کاری شان تعریف شوند. قطعا تعدد و تنوع جشنواره ها خوب است، اما اگر جشنواره هایی هستند که فیلم هایی تکراری را تحت پوشش خود قرار می دهند، چندان مورد قبول نیست و به نوعی دوباره کاری محسوب می شود.»

وی در زمینه تولیدات آثار دفاع مقدس گفت: «یکی از ضعف هایی که در سال های گذشته در سینما و جود داشت، حذف یا حضور کمرنگ بسیاری از مضامین در سینما بود. همچون ژانر سینمای دفاع مقدس و کودک. اعتقاد داریم همه مضامین در دسترس و تجربه شده در سینما باید با برنامه ریزی در آنها دست به تولید زد.»