آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۶۰۱۲
شهرستان ها
۲۰

مسئول کمیته اطلاع رسانی انتخابات کاشان:جوانترین و پیرترین کاندیدای شوراها در کاشان 60 سال تفاوت سن دارند

کاشان- خبرنگار رسالت:

مسئول کمیته اطلاع رسانی انتخابات کاشان گفت: جوانترین و مسن ترین نامزدهای سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان با یکدیگر 60 سال تفاوت سن دارند.

“سید علی موسوی” در گفتگو با خبرنگار ما افزود: جوانترین نامزد نمایندگی شورای اسلامی شهر و روستایی این شهرستان با 25 سال سن دارای مدرک کارشناسی و کارمند است.

وی گفت: مسن ترین داوطلب عضویت در شوراها نیز با 85 سال سن، کشاورز است و سواد خواندن و نوشتن دارد.

وی اظهار داشت: در مجموع 476 نفر در سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کاشان ثبت نام کرده اند که 34 نفر از آنها را زنان تشکیل می دهند.

به گفته وی، 145 نفر از داوطلبان دارای مدرک کارشناسی به بالا، 30 نفر دارای مدرک کاردانی، 79 نفر دیپلم و بقیه نیز زیردیپلم هستند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی انتخابات کاشان گفت: سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شش شهر و 50 روستای این شهرستان برگزار می شود.

موسوی تصریح کرد: برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ، جوشقان کامو، قمصر، کاشان، مشکات و نیاسر از توابع این شهرستان 260 نفر ثبت نام کرده اند که شامل 242 داوطلب مرد و 18 داوطلب زن می باشند.

به گفته وی، برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا نیز 470 مرد و 16 زن نام نویسی کرده اند.

وی تصریح کرد: کارمندان و فرهنگیان بالاترین شاخص شغلی را در بین داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا به خود اختصاص داده اند.

موسوی گفت: در حالی که در شش شهر یاد شده تنها یک کشاورز داوطلب عضویت در شورای اسلامی شهر شده است، بیشترین داوطلبان روستایی را کشاورزان تشکیل می دهند.

وی افزود: در فهرست داوطلبان علاوه بر مشاغل مختلف 12 نفر پزشک و 11 نفر روحانی نیز دیده می شوند.

موسوی افزود: برای عضویت در شورای اسلامی شهر کاشان هم 140 نفر داوطلب نمایندگی شده اند که از این تعداد 113 نفر مرد و بقیه زن هستند.